HEMLIGHETEN!

SKOLFRÖKEN AVSLÖJAR!

Ja, det är väl inte så mycket till hemlighet egentligen, ni listade ju ut det innan jag själv gjorde det. Det är ju en liten skolbebis på gång! Vem var det nu av er som myntade det namnet? Den får självklart heta så här från och med nu.

Idag har vi fått se den för första gången, h*n var jättesöt, sög på tummen, låg med benen i kors och fäktade väldigt med armarna. Barnmorskan poängterade att det var en väldigt fin bebis, jag väljer att låtsas som att hon inte alls säger det till alla 😉 Jag och Magistern har bestämt att vi inte ska lägga upp några bilder på Skolbebisen, så någon UL-bild får ni tyvärr inte se.

Som den välplanerade lärare jag är är Skolbebisen beräknad till tre dagar efter semesterstarten, och det känns fantastiskt skönt att få ha Magistern hemma i åtta veckor och inte bara i tio dagar.

Nu måste jag titta lite mer på bilderna;-)

31 thoughts on “HEMLIGHETEN!

  1. Vohoooo! Åh vad roligt! Stort stort GRATTIS till er båda 😀 (och jag måste säga att jag är imponerad av den välplanerade ”ankomsten”) Grattis igen! Kram.

    (hoppas att det är okej att jag säger grattis. En del säger ju att man inte ska säga grattis innan bebisen är född. Men jag vet inte vad man ska säga annars? Lyckönskningar?)

  2. Ett STORT GRATTIS till er båda.Hoppas bara du inte mår lika illa som jag gjorde i början.

    Det är märkligt hur man kan tycka att den där lilla konstiga varelsen på UL-bilden är det finaste man någonsin sett.

    Vårt barn är också väldigt bra planerad för att vara oplanerad. Två veckor efter terminsslutet för min del är perfekt.

  3. Härligt, mina misstankar stämde! Grattisgrattisgrattis!!!
    Många -08:or blir det verkar det som 😀
    Våra bilder hänger på kylskåpet så jag kan se dem varje dag 😀
    Om en månad ska vi få se vår bebis igen och jag längtar! Tog ni reda på könet? Bra planering för förlossningsdatumet 🙂

  4. Grattis, jättekul! Jag väntade också till efter UL med att outa det, känns bäst så.

    Palten är inte helt förtjust i att lägga ut bilder, men vi (eller snarare jag) tyckte att UL-bilden kunde vara okej, men inte sen.

    Vi tänkte också planera så där bra som ni gjorde, så att bebeisen skulle ploppa ut på sommarlovet, men det gick aningens fortare än vi hade tänkt, så nu kommer den två veckor innan istället. Men, men vad ska man göra?

    Hoppas allt är bra med dig annars. Har du känt något än? Jag bara går och väntar.

  5. Stort grattis till skolbebisen! Klart att även bebisen ska vara planerad. Mina två barn är också riktiga lärarbarn, födda i augusti. Jag kunde arbeta klart med klasserna, samt slapp gå med stor mage i korridorerna. Hoppas att du njuter av graviditeten!

  6. Så fantastiskt otroligt roligt! Jättestort grattis till det nya livet!

    Ta hand om varandra, titta och njut av de fina bilderna på er fina bebis!
    /Johanna – med ett sommarlovsbarn och ett mitt-i-vårterminen-barn

  7. Grattis som attan! Det var jag som kallade den skolbebis, känner mig lite hedrad nu 😉 Rätt nöjd med mig själv! Grattis igen!

    Fred & Kärlek

  8. Hohooo! Hoppades att det var så – men man vet ju aldrig! 😀
    Blir riktigt avundsjuk. Även om jag inte är sugen på fler barn så minns jag den där sköna känslan av förväntan och ändå inte veta alls vad man ska förvänta sig.
    Stort grattis till både dig, magistern och skolbebisen (som ju kommer att få ursköna päron)!

  9. Tack alla ni!

    Sara- klart man får gratta!

    Ida- ja, den är ju hur söt som helst!

    Jonna- nej, den låg med benen i kors och vägrade visa oss.

    Mrs Pitepalt- ja, jag skulle också kunan tänka mig att lägga upp UL-bilden, men Magistern ville verkligen inte.

    Johi- ja, det är skönt att vara planerad!

    Sandra- härligt, hedersomnämnade till dig!

    En mamma babblar- jag har nog mått rätt bra om man jämför med andra.

    Karin- jag lovar, ska skära ned i alla fall 😉

    Hanna- tack, ja det är mysigt!

  10. Åh! Dagens bästa! Jag visste det! =) Gud vad kul, och vilken tajming, det är inte alla som får till det så bra!

  11. ÅH VAD ROLIGT, stort grattis till er!! Skönt att du mår bra, njuuut!
    Mina barn är också sjukt välplanerade, praktiskt taget gjorda med almanackan i hand =)
    Grattis igen och kram!
    Fröken Nettan

  12. Som välplanerad lärare borde den väl komma i augusti precis innan skolstart. På så sätt får du lov först och SEDAN föräldraledigt! 😉

    Jag vill också ha en bebbe! Men tyvärr tror jag inte att pojkvännen läser mina kommentarer här 😉

  13. Nina- nej, jag är ganska nöjd själv!

    Noac- tack tack!

    Frida- haha, jag och tänk då om man redan är det innan…

    Nettan- tack!

    Anna- ja, men nu får jag ju semester och kan spara föräldradagarna!

    Ge mig pojkvännens email så ska jag skicka en länk 😉

  14. Grattis! Det är fascinerande att så många lärare lyckas tajma in födslar till loven. Har inte misstänkt det så länge, men inlägget från december om ekologiska blöjor var misstänkt…

  15. men vad roligt. Lycka lycka till er. Vi försökte också tima in det till terminsslutet och vi har bf 18/6 men eftersom vi väntar två så sket det sig ändå. *fnissar*

    kram från mig
    Johanna på besök via NInas blogg

  16. Sunflower- tack!

    Teachgirl- haha, men det inlägget var faktiskt inte bebisrelaterat.

    Maja- Ja, jag har läst på din blogg så länge och det verkar så fantastiskt mysigt att ha barn!

    Johanna- Men vadå? Kommer de tidigare då? Om de är två alltså? Grattis till bebisarna!

  17. Vad roligt. Grattis. Jag har två barn och på inget av ul:en sa BM att det var en fin liten bebis, så jag tror att din bebis är något alldeles extra. 🙂

  18. hej igen!
    ja vanligtvis kommer tvillingar i v 36-38 men de _kan_ gå till v 40. Dock är det ju så att magen blir stor tidigare och en sjukskrivning brukar bli dags i v 30 ungefär, så jag räknar väl med att jobba mars kanske.
    Så en ”jag jobbar hela terminen-bebis” blev det då inte.

  19. Hanna- Ja, bra söt var den!

    Johannapannan- jaha, det visste jag inte, men kan väl tänka mig kanske.. Förstår att man inte orkar jobba hela graviditeten om man bär på TVÅ bebisar samtidigt, hjälp!

  20. och du.. nu kommer nog världens mest msyko fråga men..
    Om de tio pappadagarna räcker i 60 dagar (för det är väl så fortfarande?) och magistern ändå är hemma hinner ni knappt ta ut dem innan hösten startar igen? Eller. *räknar*. Så en uppmaning är väl att noga räkna igenom det så att de inte brinner inne, för det vore ju synd och skam!

Kommentera

