Man märker att man är gravid

…när man efter att ha gått på långpromenad i tre timmar stupar i säng och sover två timmar. Jag är helt slut. Den sista biten hängde jag på Magisterns arm och hade ont i ryggen. Men så skönt det var att promenera i solsken för en gång skull. Det var inte bara vi som passade på, hela Djurgården var full av folk.

Tack för alla kommentarer kring barnvagn, vi har fortfarande inte bestämt oss och har dessutom hittat ytterligare en kandidat, Teutonia Fun. Har ni synpunkter på den? En del tipsar om Brio, men deras vagnar är tyvärr alldeles för stora och breda för att vi ska kunna ha en sån, inte minst eftersom vi måste förvara vår vagn i lägenheten när den inte används.

Posted in Okategoriserade

10 thoughts on “Man märker att man är gravid

  1. Jag hade skrivit en lång kommentar om för- och nackdelarna med Kronan (vi har en) och så verkar den ha försvunnit, grr. Men tillägger bara här att om Brio Happy är för stor och bred så är väl Kronan det också, för det är ingen liten vagn. Vi har också vagnen i lägenheten, för åtminstone här är barnvagnar begärligt stöldgods. Plötsligt är man väldigt glad åt att bo längst ned och bara ha en trappa att baxa sig upp och ner för!

  2. Jag tror absolut att teutonia är ett braval. Vi hade en till ettan, en Teutonia mistral. Men du som bor i storstan – har du inte kollat in Urban Jungle? Det är ju en riktigt trendig lättkörd smidig vagn.

  3. Om valet står mellan Bugaboo o Teutonia Fun röstar jag för Bugaboon (obs! Cameleonen). Teutonia Fun känns som en dålig kopia, plus att den är liten i sittdelen!

    Eller så UJ;-)

  4. Maja- kosntigt när kommentarer försvinner så där… Vi bor också längst ned, skönt!

    Johi- Ja, de är snygga men vi gillar inte trehjulingsgrejen, känns inte stabilt..

    Sanna- bra synpunkt, det där med att sittdelen är för liten vet man nog inte förrän man själv har barn, så det är ju superbra att du skriver det! Tack för bra tips längre ned på bloggen också!

  5. Jag var också ute och promenerade på Djurgården. Visst var det härligt i solen? 🙂 Men efter ett tag hade jag också ont i både ryggen och benen…men jag kan tyvärr inte skylla på att jag är gravid 😉

    Förresten, fotograferade du nåt under promenaden?

  6. Vi resonerade som ni. Trehjuling är lite meckigare och ostadigare. Knöligare i rulltrappor och om man ska backa upp för trappor.
    Alltså kikade vi på fyrhjulingar som skulle gå in i vår lilla hiss och bo i vår hall. Efter många många turer så slutade det med att vi köpte en Kronan. Framförallt för att jag kände flera familjer vars barn växte ur sin Bugaboo-vagn snabbt och för att barnet inte kan ligga på sidan i sittdelen. Kronans liggdel är liten, smidig, snygg och funkade bra i vår hiss och hall. Dessutom går det att låta liggdelen sitta kvar på chassit när man fäller ihop den för att tex stoppa in den i vagnen. Liggdelen funkar dessutom längre än de flesta andra vagnars (UJ och Bugaboo har mindre liggdelar). Jag tyckte att den var lättkörd och lätt.
    Nackdelen med Kronan är att sittdelen är lite större än de andras sittdelar. Men det innebär också att vagnen funkar längre – vilket ju är skönt med tanke på vad dom kostar. Kronan är dessutom snyggare och mer prisvärd än Bugaboo. De är svenska, enkla att få tag i och de var väldigt hjälpsamma när vi hade problem med vår sittdels liggläge. De bytte ut den på stört och sen funkade den finfint! Man kan ju dessutom byta klädsel huuur många gånger man vill.

    Ja, du fattar. Jag var svinnöjd med vår Kronan och skulle välja den igen om det skulle bli en bulle i ugnen.

  7. Vi har haft märket Teutonia på vår vagn. Den är sex år gammal nu (och två barn) och inget har krånglat eller gått sönder. Nu bor ju vi ute i skogen och där har den varit rejäl och ganska mjuk tack vare sina luftdäck. Är hyfsad enkelt att fälla ihop och tar väl normalstor plats. Färgen på klädslen har hållt sig perfekt, trots sina sex år.

  8. Ha! Tre timmar, vilken önskedröm! Jag gick en promenad på ca 800 meter igår, vilket i och för sig tog över en halvtimme, men sedan var jag helt slut resten av dagen!
    Nu vet du vad du har att se fram emot 😀 Men himla skönt med solsken var det ja!
    Jag vet inte ens vad det är för märke på vagnen vi ska ha, eftersom den bara kostade 700 kr och var i nyskick (vän till familjen), så vi slog till direkt 🙂 Den såg fin ut iallafall 🙂

  9. Jag skulle nog också vara rejält trött efter en tre timmars promenad! Och jag är inte gravid! Fast jag kanske inte sova i två timmar iofs 🙂

    Har inte det där beslutet överklagats? Fast ni vill nog inte lämna vagnen där ändå, pga stöldbegärligheten.

  10. Känner igen tröttheten (ja inte för egen del då) men du, läste detta på text-tv:
    Idag kom det fram att Anna Carin
    Olofsson är gravid i andra
    månaden, men det kommer inte att
    påverka hennes VM-start.

    Hon håller på med en uthållighetssport för 17!!! kommer inte att påverka… helt galet!

    Vi struntade i brandreglerna o låste fast i trappan men det kanske inte är nåt att rekommendera. Jag framhärdar: satsa på praktiskt. Gäller ju förvaringen också.

Kommentera

