Angst…

Varför går helgen jämt så fort? Nu är det redan söndag kväll och det var ju alldeles nyss fredag och jag gick från jobbet.

Helgen har ägnats åt sport och schlager, jag är fortfarande chockad över att folk röstade på I Love Europe, hur tänkte de?

Skolbebisen har verkligen börjat röra sig nu, sparkar hela tiden, det både känns och syns utifrån. Men hen är ganska blyg, det är bara jag och Magistern som får känna, så fort någon annan ska få känna blir hen alldeles stilla och tyst.

Jag har också kommit på att graviditeten för med sig en hel del dåligt samvete. Jag äter inte tillräckligt mycket frukt, jag dricker kaffe, jag tränar inte tre gånger i veckan, jag gör inte 50 knipövningar per dag och i går åt jag massor av lösgodis. Inte bra. Jag har yogat nu på kvällen i alla fall, men det är nog det enda hälsosamma den här helgen, om inte sova framför tv:n räknas….

13 thoughts on “Angst…

  1. Får man inte äta godis på helgen när man är gravid?

    Jag fattar inte heller att Sjögren gick vidare!?? Blä!

  2. Jag vet varför dom röstade på den där absolt sjuka låten: konkurrensen var ju absurt dålig! allt var kasst, faktiskt!

    Tror er plutt mår sämre av ditt dåliga samvete än av ditt dåliga leverne.. stoppa i dig lite fet fisk (odlad) då o då så skall det nog ordna sig (:

  3. Jag tycker du ska skrota det dåliga samvetet. Det är ingen bra.

    Ha som mål att äta lite mer frukt, det räcker.

    Min tjej växte upp på godis och mac donalds under 9 månader (sista veckorna före jul slank det säkert ner 6 lådor pepparkakor o många flaskor julmust). Inget jag är stolt över, men än så länge kan jag inte se att hon har lidit av det:-)

    Suget verkar dessutom inte ha gått över till henne, hon är över två o har hittills inte ätit en bit godis!

    Så strunta i det dåliga sametet o NJUT av dessa 9 månader!

  4. Det där med knipövnignarna tycker jag också är lite ångestframkallade. Inte för att jag gör allt det andra. Men just knipandet verkar så mysko. Hur ska man veta hur man ska knipa och om man göra det rätt? Och 50 gånger om dagen redan nu?! Det låter ju jättemycket. Bäst jag provkniper lite på måfå här framför datorn

  5. Ta bort det där dåliga samvetet, jag tror inte att sådan mild ångest är bra för bebisen heller. Som Sanna skrev, ät lite mer frukt. Men frukt är *inte* godis, så unna dig det också!

    Svenska folket borde ha mer dåligt samvete för att de röstade fram Sjögren… 😉

  6. OCh knipövningar har andra positiva effekter för det framtida livet med maken! Inte bara för att hålla emot när man blir kissnödig.
    Hälsar säkert opassande nog
    gräsänke-Gudmor (får man tala om sånt med sitt gudbarn?)
    En gudmor som just nu är utan både barn och man i en hel vecka! var det så här det var förr i världen innan de små kom? Det påminner mig om att ge er rådet att njuta både av den tid som nu är, bara ni två, och längta efter den tid som kommer när ni blir tre.

  7. Ditt dåliga samvete när det gäller mat, godis, frukt och träning hänger garanterat ihop med att du jobbar för mycket. PÅ ”min” skola vet jag bara en gravid som arbetat fulltid hela graviditeten! Snacka med din barnmorska och gå ner i arbetstid för – ska jag berätta en hemlis;)) – graviditeten är bara början, hi,hi!

  8. Det är väl också i så fall för din egen skull du ska ha dåligt samvete – att du går upp för mycket i vikt som är svårt att bli av med efter graviditeten. Jag tror inte att bebisen mår dåligt av godis m m!

  9. dåligt samvete redan! Detta är bara början. Jag tror att man som förälder aldrig känner sig tillräcklig. Det bara är så…inget att ha dåligt samvete över (fniss)

    P.S Skit låt! Men hallå vilka röstade på den ”skönsjungande Rex”. Inte vi iallafall!

  10. Anna- nä, det känns som att man bara borde äta dinkel och dricka örtte…

    Alvas pappa- låter bra, absolut!

    Sanna- skönt att höra! Ska jobba på frukten.

    Mrs Pitepalt- du ska tänka dig att du håller fast en ärta i mellangården. Testa att knipa när du kissar, samma muskler.

    Teachgirl- absolut, låten var värdelös….

    Gudmor- när gudbarnet är nästan 30 måste väl såna ämnen vara ok?

    Anna igen- jag har inte gått upp så mycket i vikt, bara tre kilo än så länge.. Det är mest näringen jag tänker på..

    Malin- Skönsjungande Rex?? Ser Christer ut som Rex?

  11. Har ni sett att Christer ser ut som en labrador på ögonen? Ser så oskyldig ut men har en massa lurt bakom öronen. Hihihi

Kommentera

