En historisk dag

Idag har jag rättat hela dagen. Detta innebär att jag nu kl. 17.55 inte längre har ETT ENDA DUGG kvar att rätta. Min rättningslåda på jobbet är tom! Skönt.

I morgon börjar elevernas sportlov, men eftersom utbildningsförvaltningen envisas med att vi ska ha semestertjänst ska vi jobba hela veckan. Det innebär alltså flum, värdegrundsdiskussion och lite mer flum. En stor del av lärarnas arbete kräver ju faktiskt att eleverna är närvarande, men det verkar de inte bry sig om…

Onsdag-fredag är det eget arbete som gäller, och det arbetet tänker jag utföra hemifrån. Jag har börjat få riktigt ont i ryggen nu, och eftersom jag behöver läsa böcker inför nästa projekt tänker jag göra detta från sängen.

Kommentera

