Deltävling 4

Jag får inte se deltävlingen i morgon så jag har nu lyssnat i förväg:

1. Niklas Strömstedt För många ord om kärlek– Ok låt, lite Gesslestöld tycker jag.. Dessutom känns det som att vissa saker är stulna från Hair?

2. Calaisa If I Could– Bara att få slippa höra den gamla vanliga Calaisalåten är skönt! Den här är bra, jag gillar ju lite countrystuk och fiolspel. Den här blir farlig!

3. Daniel Mitsogiannis Pame– URK! Gud va stulet. Och dåligt. En klasisk spinninglåt till uppförsbackarna…

4. Linda Bengtzing Hur svårt kan det va– Versstarten är stulen från Mikas Grace Kelly, men i övrigt är det ju en klassisk schlager som säkert går minst till Andra chansen.

5. Nordman I lågornas sken– Han låter ju jämt precis likadant! Nä, den här går inte vidare.

6. Sibel That Is Where I’ll Go– Det här var det tråkigaste jag höööööört, bort med Sibel. Fantasilöst och trist. Jag misstänker dessutom att Sibel inte är lika tonsäker live…

7. Fronda Ingen mår så bra som jag– BORT MED FRONDA! JAG HATAR FRONDA! Så himla dåligt, jag lyssnade inte ens klart.

8. Charlotte Perelli Hero– Oj, lite oväntat Alcazarigt för att vara Charlotte tycker jag! Hon går säkert vidare direkt tror jag.

Hmm, om jag fick välja skulle Calaisa och Charlotte Perelli gå direkt till final. Sen skulle Linda Bengtzing och Niklas Strömstedt gå till Andra chansen. Om jag ska gissa på hur det verkligen blir tror jag att Perelli och Bengtzing går direkt, bara för att det är just dessa artister. Sen går säkert Fronda till Andra chansen, folk verkar ju rösta så himla galet i år. Och Sibel går säkert bra bland alla MTV-kids som tror att all musik låter så..

2 thoughts on “Deltävling 4

  1. Jag missar oxå tävlingen ikväll, känns tråkigt. Ska jobba.. Missar t.o.m reprisen. Men jag hoppas på Perelli, även om jag inte vet hur låten är. Hon är endå min favvo!Tjingpling i lingonskogen!

  2. Pingback: Gott nytt skottår! « En skolfrökens bekännelser

Kommentera

