Pysselsöndag

Idag har vi pysslat. Vi har påbörjat tillverkningen av en barnsängsmobil till Skolbebisen. Vi har inte hittat någon vi gillar, alla är bara rosa eller blå och lite för puttinuttiga för vår smak. Sen såg jag en filtad ullvariant i en affär på stan som var fin, men den kostade 900 kronor vilket jag verkligen inte tänker slänga ut på en mobil.

Vi kom på att vi ville ha jungeltema och ritade upp lite djur men sen gled vi in lite på havet också, men vi hoppas att Skolbebisen inte bryr sig om det utan uppskattar färgerna och formerna. Vi valde den tjockaste filten så att man får lite styrsel i figurerna, det var nog smart men nu har jag skavsår på fingrarna efter att ha klippt ut alla djuren.

Nu ska vi bara klä in den större ringen (jag får använda min limpistol – YEY!) och sätta upp alla djuren och de köpta blommorna med nylonlina. Magistern ska också tillverka en filtpalm som ska sitta i mitten av ringarna. Sen är den färdig: Design by Skolfröken & Magistern liksom 😉

Sen när vi ändå höll på med pyssleriet, tryckte vi två bodys till Skolbebisen (inte ens född och redan bortskämd!). Uppmärksamma Vännerfans ser referensen på den ena bodyn. Den andra får nog Skolbebisen ha när hen är hemma med oss, jag tror till exempel inte att Skolmormorn uppskattar den…

Filt, filtblommor, sammetsband, mobilringar….

Djuren klara och en av ringarna är klädd…

Coola tryck till en cool bebbe!

16 thoughts on “Pysselsöndag

  1. Snyggt, vad duktiga ni är! Skolbebben kommer älska alltsammans! Nu laddar vi för tre veckors jobb, sen är det påsklov =)
    Fröken Nettan

  2. Vad duktiga ni är! Vet inte om jag skulle vara så kreativ eller ha den orken eller lusten. Men ni kanske är pyssliga i allmänhet eller så blir man det när man väntar smått!

    Minns inte vilket avsnitt eller sammanhang citatet kommer från trots att jag är ett fan??!! 😦

  3. Tjusigt! Både vännerbodyn och den andra, och mobilen och allting, jättefint!

    Hur har ni gjort bodiesarna? Har ni tryckt ut på sånt papper och sen strykt? Mycket vackert!

  4. Frankie says relax – åh, ett av bästa avsnitten som finns ju! 😀 Bebisen kommer bli världsfinast i den bodyn! Jag blir lite avis, skulle själv vilja ha en sån tröja. Kan du inte göra fler?

  5. Möjligt att det har en Vänner-koppling, men det är faktiskt en rätt envis låt från -80 talet, Relax med Frankie goes to Hollywood.
    Hur som helst är jag sjukt imponerad! Har du köpt tröjtryck med Gravidosaurusar också? Min kollega fräser runt i sådana, VÄÄÄÄLDIGT snygga!

  6. Nettan- ja, tre veckor kommer gå fort, skönt.

    Jessica- jag hoppas den blir fin!

    Anna- Det är bara att testa, det är ju grymt avslappnande att sitta och pilla med sånt där.

    Johi- hehe, skönt att höra.

    Mrs P- ja, vi köpte sånt där papper på Claes Ohlsson, det kostade 100 kronor för 10 ark, men de här två trycken fick ju plats på ett ark. Sen strök man på, lätt som en plätt!

    Malin- Ja, det är så himla bra. Ross är väldans snygg också 😉
    Jag kanske ska ta upp beställningar 😉

    Karin- Ja, det vet jag ju, den var ju toppenbra! Men nu måste du berätta vad de där gravidosaurusarna var för nåt, låter mycket skoj!

  7. Jag brukar iofs pyssla med annat, t ex brodera tycker jag är kul. Fast jag brukar inte vilja ha det på väggen sedan utan jag gör det mer som avkoppling. En sån där cool mobil vill man ju såklart ha uppe men inte broderade kuddar. Ja, iofs, kanske i ett barnrum! Om man hittar något gulligt motiv.

  8. Nina- eller hur 😉

    Anna- Å, jag vill också kunna brodera, kommer inte ihåg nåt från syslöjden…

  9. Oj, har du missat http://www.gladagrodan.se

    gå genast in och titta

    jättemysiga tygtryck till tröjor mm, bl.a. en varningsskylt med en Tyrranosaurus, fast det står Gravidosaurus under- den är bäst. Så finns det tryck med ”på tjocken” och litet annat dekorativt. Fast Gravidosaurusen gör nästan mig sugen på en gravmage. Men bara nästan.

  10. Jag började brodera när jag var ganska liten med såna där förtryckta mönster. Och sedan rullade det på. Lärde mig inte något nytt på den fronten i syslöjden. Men det är inte så svårt, du kan lära dig!

Kommentera

