Hej hej!

Det är jag som är Skolbebisen!

Jag är väldigt vig. Jag kan till exempel stoppa in min stortå i munnen och suga på den, det tycker min mamma är imponerande. Jag tycker mest om att ha mina händer och fötter i ansiktet, det är mysigt tycker jag. För att min mamma skulle kunna lägga upp en bild på mig på hennes blogg så var jag extra noga med att gömma mig i går, när de tog en massa kort. Killen som tog alla korten försökte buffa bort mina händer, men där gick han bet. Det är viktigt med anonymiteten!

Pappa hälsar att detta är det första och sista kortet på mig här på bloggen, så passa på och njut nu.

Nu måste jag sluta, det är dags för kvällspasset, jag gillar att träna så här på kvällen när mamma ligger still.

Ps. Mormor blev rädd och trodde att mina armar svävade i luften. Men det ser bara ut så på kortet. De sitter fast i mig, lovar! Ds.

17 thoughts on “Hej hej!

  1. Hej skolbebisen! du är väldigt söt! När du behöver omsorg från andra än dina föräldrar, så hoppas jag att du kommer till förskolan där jag jobbar, jag ska ta såååå väl hand om dig!!

  2. Awww, goa Skolbebisen. Vad snällt av din pappa att gå med på att visa upp dig lite. Jag är mest nyfiken på om dina föräldrar fick veta vad du är för sort, eller om det blir en överraskning?

  3. You work it, Skolbebisen! Man måste ju få vara lite hemlig. Du ser väldigt söt ut. Kotten hälsar!

  4. Sara- så lite så!

    Karin- vad är det för förskola då?

    Anna- lugnt, man vill ju skryta lite;-)

    Johi- Ja, det var toppen och klart värt pengarna.

    Maja- Jo, de vet men det är en hemlighet ;-)Det var svårt att inte se vad jag var för nåt.

    Mrs P- hälsa tillbaka!

    Faster Malin- Ja, men den äldre versionen är väldigt svårslagen.

    Fröken Johanna- Ja, det är lite trevligt att bli lite bloggkändis faktiskt!

    /Skolbebisen och Skolfröken

  5. Vi gjorde det på Tittut: http://www.tittutultraljud.se/

    Det kostade en del, 1200 kronor, men det fanns både billigare och dyrare alternativ. Det är dock väl värt pengarna, det tar en timme och han går igenom allt jättenoga, han tittar också på barnet och ser till att allt är ok och att det ser bra ut, innan man börjar med att ”bara” titta på bebisen i 3d.

    Gör det om det blir aktuellt, du kommer inte att ångra dig!

  6. Jag skulle också vilja göra ett sådant extra ultraljud. Får man någonsin de inräknad i den ”vanliga” vården (t ex om man har handikapp i släkten)? Fast jag skulle inte vilja veta könet. Men det är alltså helt omöjligt att missa?!

  7. Vi får göra sånt gratis här i Malmö 🙂 Bara fyra-fem bilder men ändå! Helt fantastiskt var det! Grattis till den söta bebisen iallafall!!!

  8. Anna- vet ej, tveksamt… Men i Malmö görs det tydligen gratis, så det beror kanske på var man bor.

    Jag tror att de kan undvika att visa könet, vi råkade se det redan under 2d-undersökningen, men vi sa ju att det var ok, alltså att han inte behövde anstränga sig för att visa det, men att om vi såg var det ok.

    Jonna- ja, det är coolt! Och vad bra att det är gratis hos er!

  9. Jag får väl blunda genom hela ultraljudet då för jag vill inte veta könet. Men min kille vill så vi får väl förhandla alternativt får man helt enkelt hålla det hemligt! 🙂

Kommentera

