Helvetesveckor

Äntligen är de här veckorna slut. Det har varit helt sjukt mycket på jobbet. Utvecklingssamtal, 70 stycken muntliga nationella prov (och GUD va trött jag är på det där ämnet nu och varför säger alla elever stuffs för? Var har de fått det ifrån?) och så världens jobbigaste indcident med en mentorselev som har tagit flera timmar av den lilla tid jag hade kvar och som borde ha spenderats med rättning eller lektionsplanering.

Sen fick jag i veckan ett mail som jag tog jätteilla upp av. Det var en läsare som hade åsikter om hur jag förberedde mig inför mitt och Magisterns barns födelse. Jag blev jätteledsen. Det blir jag jämt när främlingar som läser min blogg tror sig veta vem jag är och hur jag är trots att det jag avslöjar om mig själv på bloggen är en sån liten del av vem jag är, att det borde vara omöjligt. Det är alltid vanskligt att skicka mail till folk man inte känner tycker jag, ordval kan innebära helt andra saker för mottagaren av mailet än för den som skriver det. Sen är det dubbelt, har man en blogg får man väl tåla att folk får för sig saker om en….

Nu är det i varje fall påsklov vilket innebär hemresa. Och om en vecka åker vi på minibröllopsresa, skönt.

GLAD PÅSK TILL ALLA SKOLBLOGGSLÄSARE! ÄT MÅNGA ÄGG!

10 thoughts on “Helvetesveckor

  1. Men herregud! Jag tycker ni verkar förbereda er grymt bra! Jag fattar nada!

    Skit i dem och ät mycket påskgodis nu!

    Kram kram

  2. Stackars dig, vilken tur att det är lov nu! Underligt hur jobbigheter alltid klumpar ihop sig så där, i stället för att sprida ut sig lite jämnare.

    Jag förstår inte heller vad det skulle finnas att anmärka på era förberedelser för Skolbebisens ankomst. I den mån du har berättat om dem så tycker jag de låter högst normala. Hoppas du kan ta kritiken för det den var värd och inte mer! Skolbebisen kommer att komma till ett utmärkt hem och två kärleksfulla föräldrar, och det är allt som räknas. Glad påsk på er!

  3. En sak är jag säker på: ert barn skulle aldrig kunna få finare, klokare och mer kärleksfulla föräldrar än just ni två! I varje inlägg om skolbebisen lyser det igenom så mycket kärlek att jag undrar om det inte har strömmat ut lite på min sida av skärmen…

    Jag önskar er en en härlig påsk!
    Stor kram Johanna

  4. Tråkigt med det elaka mailet!

    En spännade upplysning på tal om påskägg, jag vet inte om det är en skröna, så säg det att det i Sverige äts 6 000 000 ägg per TIMME på påskafton.

  5. Hoppas du får ett riktigt skönt påsklov nu efter allt slit på jobbet. Vad skumt det där med mailet, uppenbarligen en människa som inte har något bättre för sig än att gnälla och såra. Strunta i det!

    Glad påsk!

  6. Glad påsk kära skolfröken! Känner dig ju inte heller på riktigt, men av bloggen att döma tycker jag att både du och magistern verkar toppen! Och skolbebisen kommer få det underbart när hen anländer!!
    Skönt med lov, vila och njut! Det ska jag =)
    Kramis / fröken Nettan

  7. Tak så mycket. Det var inget direkt elakt mail, bara lite tanklöst skrivet… Jag tror nog att tanken var god, men den försvann liksom i cyberrymden…

    Era ord värmer gott, tack!

  8. Morr! Folk kan vara så otroligt otaktiska. Skolbebisen kommer att dyka ner i den finaste av familjer och få det grymt bra! Glad påsk nu, ligg på rygg, käka godis och tänk inte en sekund på plugget eller osmidiga läsare. Kram!

Kommentera

