Saker jag får höra

1. Oj, är du säker på att det inte är två? Skojfrisk kompis till Magistern.

2. Men GUUUUD va FET du är redan! Den ska ju inte komma förrän i juni! Senast i dag kl. 16.

3. Hej tjockis! Varje dag på jobbet, samma kollega…

4. Vad är det kvar nu, två veckor? En elev som inte är rädd om sitt betyg 😉

5. Jag såg en bok och tänkte på dig. Den hette Kom i form efter förlossningen. Den borde ju du köpa. En annan elev.

6. Du kniper väl ordentligt? Annars kommer du få gå med blöja resten av livet. Sagt av i princip alla kvinnor som fött barn. Jag antar med andra ord att det är en hel massa Tena i omlopp…

7. Ja, vi får ju hoppas att du inte spricker så mycket. Vissa spricker ju ända upp åt andra hållet. Det vore ju inte så kul… Samma kvinnor (och med huvudet på sned och liksom skakande).

8. Har du tänkt på att det ska komma ut en skitstor unge ur den där lilla lilla springan? Fy fan! Det lär ju göra rätt ont… Kvinnlig elev ur årskurs 1. Sagt med viss skräck i rösten.

16 thoughts on “Saker jag får höra

  1. Mycket ska man höra innan öronen faller av.
    Själv är jag klasslärare för en 3-4:a (åldersblandad klass), vilket jag stormtrivs med!
    GLAD PÅSK!

  2. Hahahaha, jag har aldrig förstått mig på det där med att berätta skräckhistorier för gravida. Man skulle aldrig göra något liknande i andra sammanhang, men när det är barn på G är det som att alla andra sociala regler upphör. Intressant, men inte så kul att vara med om förstås.

  3. Haha. Precis samma saker fick jag höra och alla mina gravidkompisar också. Märkligt!

    Vänta bara tills du fött och får höra de verkliga förlossningsberättelserna som folk håller inne med nu för att inte skrämmas. Jag brukar bräcka de flesta men det tar vi i juni när ditt barn är ute.

  4. Jag har precis suttit och hört min familj säga ”men den måste ju komma typ imorgon, det kan inte vara två veckor kvar” hela kvällen. Och när jag förklarar att första barnet brukar vara lite sent också så bara skakar alla på huvudet…
    Som tur är har jag inte träffat så många andra den senaste veckan, så jag har sluppit kommentarerna ett tag nu 🙂

  5. Oj, herregud. Försöker de förbereda dig för förlossningen genom att plåga dig så där??! Vad är det som gör att man får säga vad som helst till just en gravid kvinna?

  6. Junitjej- Ja, man får höra mycket… ANtar att dina elever kan säga roliga saker ibland?

    Hanna- Ja, det är intressant det där. Man kan liksom erkänna diverse äckliga kroppsåkommor hos sig själv som man säkert håller hemligt annars.

    Ida- Ser fram emot det (eller?)

    JOnna- Jag fattar inte varför man säger så! VILL man vara elak? Vill man få den gravida tjejen att börja gråta? Som man inte är fullt medveten om sin mage utan alla kommentarer…

    Maja- Ja, jag vet inte…

  7. Den där kollegan borde du bemöta på samma sätt, det är barnsligt i och för sig, men vaffan… hur tröttsam får man bli?? Hojta Hej Tjockis så fort du ser kollegan ifråga, så du förekommer nötet. Och till de som säger Är du säker på att det inte är två, så kan du ju alltid påstå att det var 8 på senaste ultraljudet och att du är tacksam om det BARA är två! 😉
    nä, men allvarligt talat, jag fattar inte heller varför folk måste kommentera så taskigt. Jag frågade gravidosaurusen om jag fick ta ett kort på hennes mage en dag, bara för att jag tycker den är så fin!

  8. Ja jösses, dessa skräckförlossningshistorier… Är själv gravid och förundras ständigt över att vissa kvinnor känner att de måste berätta ”peppande” skräckhistorier.

    Kan dock berätta en fin variant. En kompis fick barn för 3 veckor sedan och sammanfattade sin utdragna förlossning med ”visst var det jobbigt, ibland ville jag bara ge upp, men det vara bara att bita i ta en värk i taget och så…så var hon bara där…och då, ja då var det värt allt”.

    Så det är det jag fokuserar på att göra, ta en värk i taget och veta att den som kommer ut är värd varenda smärta och alla plumpa gravidkommentarer folk häver ur sig.

    Häda ut!

  9. Jag fick också höra liknande kommentarer hela graviditeten. Jag måste säga att jag varken har gjort knipövningar före eller efter, och jag läcker inte. Kram cissi

  10. Karin- ja, jag börjar faktiskt tröttna rejält på honom…

    Soca- Ja, men sånt vill man ju höra, det är ju tusen gånger mer peppande. Tänk om jag har förlossningsskräck liksom, det vet ju inte de som berättar om sina mardrömsupplevelser, de kanske förstör alla chanser…

    Zizzi- Skönt att höra, nu har jag inte lika mycket ångest över att jag inte kniper hundra knip om dagen som yogafröken tjatar om!

  11. hej vännen

    hittade din blogg läste inlägget du kommer klara det bra! Det gör vi kvinnor för vi är superstarka! Om någon kallar dej tjockis så bry dej inte de är bara avundsjuka på att du är gravid och vacker! Miss you kram Lisa

  12. av den enkla anledningen att jag inte trodde bloggen var registrerad liksom.. jag är inte så duktig på datorer när allt kommer omkring men nu nör jag går hemma bara ska jag uppdatera livet som mamma lite på bloggen lovar jag! Hoppas du mår bra trots lite krämpor! Det är ju inte långt kvar nu!! idag fick jag reda på en till vän som är gravid! Om jag säger såhär: ” hon har enligt vissa herrar snygga bröst” vet du vem jag syftar på då!? kramelikram

  13. Måste vara festligt att vara gravid och dagligen umgås i en åldersgrupp som tänker mycket (mest?) på sex!

Kommentera

