Bäst och värst

Anna har utamat mig! Jag ska lista det bästa och värsta i min lägenhet. Så, here goes.

BÄST
Helt klart vårt kök som vi ju renoverade för snart två år sen. Jag gillar framförallt den turkosa glasmosaiken och ekskivorna. Och diskmaskinen. Gud vad jag älskar diskmaskinen!

Vi är fenor på att sätta upp IKEA-kök nu för tiden…
Kaklet är fint tycker jag!

VÄRST
Vår äckliga lilla dåliga toalett. Både rummet och stolen. Rummet är litet och har fult golv och kakel. Egentligen har det dessutom en aprikos blommig kakelrand på mitten, men den har vi döljt med vita kakelplastlappar. Varför envisas man med aprikos i badrum, BLÄ! Toalettstolen är dessutom stor och klumpig och tjuter när man har spolat. Och då menar jag tjuter, det hörs ut i trapphuset. Den ska bort bort bort! Och så det där röret… Så himla fult.

Sunkiga äckeltoaletten. Blä.

Nåja, nu har jag antagit utmaningen och skickar härmed den vidare till Jonna, Sara, Mrs Pitepalt och Nybliven mor. Och till alla som känner sig manade såklart!
4 thoughts on “Bäst och värst

  1. Vad snyggt kök! Särskilt glasmosaiken! Jag hade inte upptäckt din blogg vid den tidpunkten 2006 så jag visste inte att ni renoverat.

    Badrummet kommer ni nog få ordning på också! Jag har ju visat er vilket handfat/tvättmaskin ni ska ha! 🙂 Vi har också ett jättelitet badrum med beige klinkers och en beige rand på väggen. Men vi har ju fräschat upp det lite nu (kanske lägger ut bilder snart) och ska också köpa kakeldekor, så snart blir det så perfekt det kan bli utan helrenovering.

  2. Fint kök!!! Jag orkar inte skriva ett helt inlägg i bloggen (kommer kanske senare), men bäst har alltid utsikten varit: Vi kan se Danmark, Öresund med Öresundsbron och Turning Torso bland mycket annat 😀
    Vi har nyss bott här i fyra år och jag älskar fortfarande att bo här!
    Sämst är standarden på tapeter och golv, vilket vi själva måste bekosta om vi vill byta trots att det är en hyresrätt… Fråga inte!

Kommentera

