Vågar ni oddsa?

Här har ni beviset på att alla myter är just det: myter. För jag vet ju att det knappast är två därinne…. Det som stämmer in på mig och min graviditet är fetat. Grönt = kille, lila = tjej.

Magens form: Toppig/utstående Rund/utbredd

Pigmentrand: Ja Nej

Barnets hjärtfrekvens: Under 140 Över 140

Mammans skönhet: Bibehållen Bebisen tar mammans skönhet

Halsbränna: Mycket Litet

Bebisen hickar: Litet Mycket

Bebisen sparkar: Mycket Litet mindre

Urinvägsinfektioner: Inga/få Många

Bebisens läge: Högt Lågt

Blödande tandkött: Mycket Litet

Utåtnavel: Senare i graviditeten Tidigt i graviditeten

Mamman sugen på: Choklad Citron

Bebisen sparkar: På höger sida På vänster sida

Mammans illamående: Litet Mycket

Håret på mammans ben växer: Snabbare än innan Lika snabbt som innan

13 thoughts on “Vågar ni oddsa?

  1. Jo, jag är fröken liksom du… Men som mammaledig fröken har jag skaffat mig ett extraknäck, säljer barnkläder för coola me&i. Något till hen kanske *haha*

    Tack för kommentarer hos mig!

    Ang oddsen… Tyckte att mina två graviditeter var extremt lika, ut kom en av varje så… den som lever får se.

    kram

  2. Hmm de där myterna stämmer faktiskt bra på mig!!! Men inte förrän nu kan jag se tillbaka och se det. Jag vet ju vad som bor därinne 🙂

  3. Johi- absolut, de har ju skitsnygga kläder!

    Jonna- jaha, så du hade övervikt på en sida då? Jag har ju hälften hälften, säger ju ingenting. Och jag vet ju vad det är så det blir ju ännu knäppare då 😉

  4. Fy vad jag var trött på folk som tjatade om de där myterna under min graviditet. Mycket av dem bygger ju på hopplösa tankar om vad som manligt resp. kvinnligt. Enligt de där skulle Edvin vara en tjej och det är han ju inte.

  5. Jag skulle vilja veta om min egen teori stämmer…bär du magen högt under brösten eller sitter den lågt ned mot benen?

    Min teori är att om man bär högt blir det en kille, bär man lågt blir det tjej…har stämt på alla som jag känner i min omkrets…

    Kram Cathrine

  6. Jag har haft likadan mage alla tre gångerna och har nu en flicka och två pojkar. Födelsevikter: 4.395, 4.370, 4.310. Flickan – 7 dagar över tiden, pojke ett – på ber. dag, pojke två – 10 dagar över tiden.
    Såå – just barnets kön påverkar inte mkt vad gäller själva graviditeten TROR JAG!

  7. Fröken Ida- nej eller hur! Det roligaste är att vissa är helt säkra på att de minsann ser vad det är och så vet jag att de har fel.

    Cathrine- Mitt emellan!

    Paula- Nä, det tror nog inte jag heller…

  8. Vad sägs om detta: Jag bar magen väldigt högt, hade grym halsbränna, toppig mage ej så mycket mage på ”sidorna” alltså, hade mycket pigmnetrad (tyvärr kvar ännu)Jag fick ju en tjej! : ) Fick också höra de där myterna men inget stämde förutom hjärtljuden var höga= tjej.
    kram (jag tror ni får en liten tjej ja!)

Kommentera

