Det är på håret

Det där med att håret växer fortare eller lika fort förresten… Jag tror faktiskt att mitt benhår växer långsammare än tidigare. Och tur är väl det, för jag vet inte riktigt hur jag ska komma åt att vaxa benen nu… Det kanske helt enkelt är så att kroppen vet att jag inte kommer åt, och så håller den inne håret. Ganska snällt faktiskt.

Å andra sidan fick Magistern rycka ett hårstrå från MIN HAKA häromveckan. Så mängden hår kanske är konstant, det är bara växtplatsen som varierar…

4 thoughts on “Det är på håret

  1. Vet du va? Man behöver varken raka eller vaxa benen. Det går bra ändå. Hakan däremot ….

    Hälsar Gudmor som tillbringar helgen på jobbet med bokslutsarbete. Det är inte bara lärare som jobbar jämt!

  2. Jag tycker min mage har blivit hårigare. Eller så är det bara att den sticker ut mer och man tittar på den oftare. Vi kan ju hoppas på det. Man vill ju inte vara fet och ha gorilla-mage…

  3. Gudmor, du har rätt. Och jobba inte för mycket!

    Mrs P- Men gud, det tycker jag med! Min mage är också helt plötsligt hårig. Och de står ut också, som flimmerhår. Ser ju inte klokt ut. Som om man inte kände sig sunkig nog.

    Men du har nog rätt i att det är för att magen står ut, för inte ska vi väl behöva vaxa magen 😉

  4. Alvas pappa har gått från noll kroppshår till vissa antydningar sen Alva kom, tror det beror på att kroppen säger väx upp o skaffa dig ett jobb. Eller nåt.

Kommentera

