Motionera mera?

Jag har varit inne på min systers jobbs hemsida och tittat. Och lärt mig en massa om henne. Jag hade ingen aning om att hon hade gått en massa kurser som Front Track CMS och Aerobic weekend- licensierad aerobicutbildning. Det där första låter riktigt läskigt. Hon är tydligen instruktör i både Aerobic Dance och Aerobic Basic också…

Själv tog jag trappen idag och kände mig riktigt sportig. Men när jag höll på att dö av utmattning tio trappsteg längre upp och fick hålla mig i ledstången för att inte svimma så kändes det inte riktigt som att det räknades längre….

För att liksom spä på lite kom idag kommentaren ”Ja, man undrar ju om din mage kan växa mer nu, då kommer du inte kunna stå upp utan ramla framåt! Höhöhöhöhö” från en skojfrisk kollega. Jag slängde nästan min leverpastejmacka i huvudet på honom.

Nu ska Magistern valla mig runt kvarteret, vi får hoppas att det inte blir fler trappor bara.

6 thoughts on “Motionera mera?

  1. Men shit… vad har du för knasig kollega? Är det samme person som sakt dumheter hela tiden eller är det olika?

    En av mina kollegor blev pappa i söndags! En flicka på 3kg:D

    Min andra kollega är i 30 veckan så hon ska snart ha med- det är baby yra på jobbet vill jag lova!

    Vilken hurtig syster indeed! Hur imponerande som helst ju, och roligt när man lär sig nytt om sina syskon.

    Hoppas att allt är bra!
    Kram

  2. Aha – med andra ord jobbar din syster på ett CMS-gym, delvis som receptionist eller? Mtp att hon har gått Front track, som är en internkurs i hur man ska bemöta kunder bla. Jag har själv gått den, för många år sen. 🙂

    Och du, alla tjockiskommentarer du får. Jag hörde om ngn gravid som alltid fick höra att hon var tjock o tröttnade till slut. När hon fick en sån kommentar sa hon tillbaka: ja, jag är gravid o det är därför jag är tjock. Vad har du själv för ursäkt? 🙂 Sen besvärades hon inte mer av den personen…

  3. Snillis- Ja, det är samma. En 60-årig gubbe…

    Sanna- Ja, börjat och gått klart! Det var skönt och avslappnande men jag har inte tränat så mycket sen vi slutade…

    Malin- Jaha, jag trodde det var någon avacerad aerobicskurs 😉 Men det stämmer, hon är receptionist med ansvar för klädshopen.

    Har hört om den där kommentaren, är så himla sugen på att använda den, men samtidigt tycker jag att det är elakt. Varför sänka sig till deras nivå liksom?

    Men ibland är det svårt att låta bli…

  4. Ja det är klart, men då kanske de fattar hur illa deras egna kommentarer tar. Efteråt kan man ju säga att man sagt så just för att illustrera vad man menade. Min kollega blev kallad ”Hej tjockis” av en annan kollega varje dag, hela graviditeten. Till slut kunde hon inte knappt vara trevlig tillbaka. Då är det nog bättre att säga till i tid att man tar illa vid sig. Folk kan ju vara lite trögfattade ibland… 🙂

  5. Ja… Det intressantaste tycker jag är att de inte FATTAR att man kan ta illa upp, det är liksom inte riktigt ok. En kollega bad den jobbiga mannen att lägga av med att ständigt kommententera min mage, och då sa han att jag inte hade någon humor…

Kommentera

