Då, nu, sen

Snor en lista av Anna! Detta gjorde jag….

För 15 år sedan (1993):
  • Gick jag i sexan
  • Lyssnade jag på NKOTB
  • Tyckte jag att Beverly Hills 90210 var hur bra som helst
För 10 år sedan (1998):
  • Gick jag på gymnasiet
  • Spelade jag revy
  • Var jag i Berlin
För 5 år sedan (2003):
  • Läste jag religionshistoria
  • Åkte jag till New York
  • Jobbade jag en hel sommar på Hemköp i Uppsala för att kunna åka till New York (för övrigt den värsta jobbupplevelsen hittills…)

För 3 år sedan (2005):

  • Tog jag examen
  • Fick jag mitt första jobb (på examensdagen!)
  • Förlovade jag mig med Magistern
För 1 år sedan (2007):
  • Led jag av sviterna från en utmattningsdepression
  • Tänkte jag mest på bröllop
  • Funderade jag mycket på hur ett år kan vara både underbart och vidrigt på en och samma gång (Ångest och depression å ena sidan och bröllop och graviditet å andra…)
För 3 månader sedan (januari):
  • Väntade jag på att det skulle kännas och märkas att jag var gravid (HA!, det äter jag upp nu)
  • Jobbade jag galet mycket
  • Insåg jag hur beroende jag och min sinnesstämning är av ljus
Igår (17 april 2008):
  • Övervakade jag det nationella provet i engelska
  • Köpte jag en väldigt söt tröja till Skolbebisen
  • Åt jag säsongens första glass
Idag (18 april 2008):
  • Gick jag upp en timme tidigare alldeles i onödan eftersom en elev med föräldrar inte behagade dyka upp på avtalat möte
  • Ska jag börja rätta nationella proven
  • Ska jag på middag hos en vän
I morgon (19 april 2008):
  • Kommer mamma hit för att shoppa
  • Ska jag städa
  • Kanske det finns tid för ett biobesök
Om 1 år (april 2009):
  • Har jag jobbat i två månader efter föräldraledighet.
  • Har jag en bebis som sover hela nätterna och alltid är glad och nöjd.
  • Är Magistern, bebisen och jag snart på väg till Laos för att hälsa på vänner.

Nu är jag nyfiken på hur din lista ser ut!

12 thoughts on “Då, nu, sen

  1. Hej skolfröken!

    Här har jag tassat omkring ett tag utan att lämna några spår efter mig *skäms*. Men nu säger jag hej, grattis till lilla livet i magen och är du nyfiken så har jag fyllt i din lista på min sida.

    Hoppas du får en skön helg!

  2. Jag funderade faktiskt på hur det låg till med NKOTB. Jag var på två konserter med dem men det var i åttan och nian tror jag så mer 1991-92… Jag kollade också på 90210, de borde jag ha kommit ihåg!

    Jag visste inte att du har haft en utmattningsdepression. Jobbigt… Jag började väl läsa din blogg tidigt 2007 tror jag.

    Kram!

  3. Anna- ja, den serien var ju helig!!

    Och jag skrev faktiskt ingenting om det där när jag mådde som sämst, det var alldeles för jobbigt…

    Virre- Det ska jag kolla in!

  4. Kul att läsa din lista, jag skulle nog kunna sno svaren på 1993 rak av 😉 Jag har iallafall också fyllt i listan nu hos mig.

Kommentera

