Ett litet brev

Hej Skolbebisen! Hoppas du mår bra. Jag har förstått att du är trångbodd, det känner både jag och min blåsa. Jag hoppas att det ändå har varit trevligt i lägenheten som du fick låna av mig? Det är ok att du möblerat om lite, men jag hoppas att det återställs i samband med eller kort efter flytten?

Snälla Skolbebisen, du kan väl vara punktlig? Vecka 21 har jag satt alla betyg, efter det är det bara att komma! Vi har fixat säng och vagn. Du har jättefina bodys, byxor och tröjor. Inga strumpor än, men du kan få låna mina, det är helt ok! Jag har gjort två mobiler till dig, en som vi kan hänga över sängen och en som vi kan ha var du vill, kanske över skötbordet? Magistern har offrat tre skjortor som vi använt för att sy en nalle till dig, och den luktar som oss nu efter att ha sovit mellan oss i flera månader, vi har läst i en bok att du nog gillar den bättre då.

Så nu när du vet att det kommer att bli toppen här, kanske du kan känna dig lugn och börja packa?

Kram mamma

9 thoughts on “Ett litet brev

  1. Snäckan- tycker du!

    Anna- Ja, jag vet inte om det funkar, men folk säger det… Återkommer med info 😉

  2. Babysitter – Jag gillade. Har provat båda modellerna.. den äldre som är uppbyggd på smala stålpinnar och den nyare med ställbar rygg som är av tjockare rör och själva gunget blir av dom böjda rören under. Vi tyckte den gamla modellen funkade bättre. Den gungar när bebisen sprattlar..

    Amningskudde – Jag gillade. det var lättare att få en hand fri för att läsa eller nåt under tiden man ammade. Det finns som andra skrivit många fler anv.områden med. När jag väntade tvåan hade jag den i sängen mellan knäna för att avlasta bäcken/höfter på nätterna. Jag sydde amningskudden själv och det var inte svårt. Som fyllning hade jag sånna frigolitkulor som man bl.a. har i sacco-säckar. (hade du bott nära mej kunde du fått fyllning för jag har frigolitkulor över som bara står.) Frigolitkulorna beställde jag från tygaffären ”stoff & stil”.

    Babyskydd hyrde vi av NTF. Både för fem och två år sedan så kostade det 300 kr för 9 månader. Om ni tycker att ni behöver ett babyskydd så kolla upp om ni kan hyra via erat NTF. Om ni bestämmer er för att köpa begagnat – tänk på att babyskyddet anses bara hålla i fem år från dom är ny.

  3. Nina- hihi, det var inte meningen!

    Sanna- Ja, snälla hoppas ordentligt åt mig!

    Virre- Å, skitbra tips med de där kulorna, ska beställa bums. Har hittat ett mönster på en kudde, borde till och med jag klara av.

    Mallan- tack tack, hoppas hen håller med!

  4. Jätterart! Kram!
    Fröken Nettan (som inte hunnit kika in på länge men som tänker på er och hoppas att resten av graviditeten ska fortlöpa väl. Snart kommer hen!)

Kommentera

