My crib

Hej alla Skolbloggsläsare! Nu var det länge sen jag skrev. Jag mår bra i magen, men det är väldigt trångt… Dessutom envisas folk med att trycka och klämma på magen hela tiden, och då blir jag rätt sur. Jag brukar sparka tillbaka då. Det mest effektiva är att köra upp en armbåge eller ett knä, då försvinner händerna fort.

Idag trodde nog mamma att jag var på väg ut, för hon fick molande värk i magen som återkom flera gånger. Men jag bara skojade lite, jag har ju fortfarande varken vagn och knappt kläder heller. De är faktiskt väldigt oplanerade…

Däremot verkar det som att de i varje fall tänkt på var jag ska sova, för det kom upp en säng idag. Och det syns ju rätt tydligt att mammas favoritfärg är turkos. Det är ju så genomtänkt och fint att man knappt vågar tänka på alla kaskadspyor jag ska kasta på omgivningen. Den där dockan har de tydligen gjort själva också, men jag fattar inte varför den inte har några ögon, det måste jag fråga om.

11 thoughts on “My crib

  1. Underbar orginell docka!!! Me like. och jag är alldeles säker på bebis vill like också. Kram

    Pssst. skolbebisen säg till mamma att höra av sig om hon vill ha tips på hur bäst ladda upp bilder. Tyckte själv att det var lite lurigt till att börja med.

  2. Eftersom jag nu har fått lösenord så måste jag ju ”anstränga” mig lite o kommentera. 😉 Jättefräscht med turkos och nu börjar ni ju närma er med inköpen. 😉 Så läckert med 3D-bild, sånt fanns inte vare sig med första ell andra (-97) barnet….

  3. Jättefin hörna til bebisen. Är det den mobilen som ni har gjort själva? Om jag inte minns fel så har du nämnt förut att ni tänkte göra en egen mobil till bebisen. Är det den?

  4. Linda- Ja, det blir snajsigt!

    Anna- vi vet inte riktigt hur vi ska fixa ögonen. SKa man måla eller brodera eller sy på knappar? Tänk om dockan ser läskig ut… Svårt ;-D

    Snäckan- tack! Och ja, det där med bilder ja. Testade att lägga upp en bild, och då blev det jättebra. Men när jag lade in alla de här fyra samtidigt så blev de små.. SKumt.

    Gunilla- härligt! Ja, 3d är nog rätt nytt.

    Madelen- Det får vi hoppas!

    Vattenkopps-Jessica- riktigt snyggt namn btw😉 Nej, den där är köpt, den hemmagjorda är inte riktigt klar än, men bild kommer!

  5. Ni får låtsas att det är en Amish-docka som nu köpt i USA. Inom deras tro får man nämligen inte avbilda guds skapelser på det sättet och således har dockorna inga ansikten!

  6. Så fint du får det skolbebisen! Passa på att ta långa sovmornar, det kan mamma och pappa också behöva😉

    PS Tycker dockan är fin även utan ögon. Om man vill ha ögon så är brodera eller måla smart, då slipper man vara nervös över sånt som kan lossna och hamna i en liten bebismun…

  7. Anna- hahahhaa, jaaaa! Jag är ju religionslärare också, så det funkar ju toppen!
    JOhanna- Jag hoppas att Skolbebisen lyssnar på dig nu. Är orolig för sömnen… Funderar också på om broderi kanske är smartast. Men då borde man kanske ha gjort det innan man fyllde dockan…
    Mallan- Hoppas det!

Kommentera

