Never ending story

Idag ska vi äntligen ta tag i de där fondväggarna som jag tjatat om i över ett år… När vi flyttade in var vardagsrumsväggen mörkbrun, nästan svart. Sovrumsväggen var vinröd. Vi gillade inte det och målade över det bruna med pistagegrönt och det röda med café latte.

Nu har vi tröttnat på det med. Först tänkte vi ju sätta tapet, men de som bodde här innan slet ned alla tapeter och bredspacklade alla väggar, och det bär emot att sätta upp tapet då. Tänk om man vill måla sen igen, bredspackla är ju vidrigt… Anyway, i går köpte vi färg. Nu blir det en knallig turkos vägg i vardagsrummet och en brownie-brun i sovrummet. Vi får se hur det blir.

För övrigt har jag haft återkommande mensvärksliknande smärtor i magen sedan i går lunch. Det är väl nu det börjar, så jag ser nu fram emot en sex-sju veckor av förvärkar, jippi 😦

11 thoughts on “Never ending story

  1. Usch låter inte alls kul om du ska behöva gå med förvärkar så länge…
    Hoppas du blir nöjd med de nya väggfärgerna!
    Trevlig söndag!

  2. Låter fint! Jag blir lite avundsjuk. Skulle också vilja bo i bostadsrätt eller hus så man kan dona och fixa precis som man vill.

    Förvärkarna är inte roliga. Om man tänker på att de är fisar i rymden jämfört med hur det kommer bli sen, blir i alla fall jag lite mörkrädd.

  3. Erica- Nä, hoppas det! Väggarna blir finemang!

    Mrs P- Förstår det, det är rätt skönt faktiskt. Och eller hur, det här är ju säkert inte ens en bråkdel av det riktiga…

  4. Hej! Här har du en ny läsare som ger sig till känna. Tycker din blogg är riktigt underhållande, gillade särskilt inlägget om att eleverna inte alltid är så söta! Själv är jag lärarstudent, och tycker det är kul att höra om verkligheten i skolan, inte bara det de säger till oss på utbildningen 🙂 De borde lära oss hantera såna situationer, ist för att vi ska sitta och labba och komma fram till hur fotosyntesen funkar! Kul blogg iaf 🙂 Ha det!

  5. Vilka hemska färger de tidigare ägarna verkar ha haft? Brunsvart och röd i samma rum? De ville ha det mörkt, de! Låter som det kommer att bli jättefint nu! Jag tycker att det är himla fint med tapeter men kan ju förstå det jobbiga i arbetet. Ni kan ju köpa sådana där väggdekorationer istället. Finns bl a på Inreda.com.
    Jobbigt med förvärkarna, hoppas att det inte blir för slitsamt. Är sammandragningar och förvärkar samma?

  6. Låter fint med brunt och turkost! Jag hoppas att menssmärtan inte blir ihållande fram till dagen d. Om jag inte minns fel så kunde den där känslan komma och gå. Men det är ju också en påminnelse om att snart snart är du MAMMA! *yeeehooo*

  7. Ida- tack för komplimangen! Hoppas du får lära dig lite mer nyttiga saker snart.

    Snäckan- Nej, det är verkligen vidrigt…

    Anna- Nej, det var ju i två rum, brunt i vardagsrummet och rött i sovrummet. Har ingen koll på det där med värkar och sammandragningar, men det är ju samma grej som tränar, så det borde ju vara samma sak? Jag får fråga Magistern, det är han som läser alla böcker och har koll 😉

    Johi- Ja, vi får se hur det blir. Ja, lite skönt är det att man känner att det närmar sig, men det är ju jobbigt att det drar igång vid minsta ansträngning…

  8. Haha, jag skulle ha satsat på helvitt. Enkelt och lätt att fixa om med inredningsdetaljer. Måla är meckigt, kladdigt och svårt att ta tag i.. Hoppas det blir fint!

  9. Oh knallturkost har jag i min hall, det är hur fint som helst! Jag kombinerar med tjusiga ”gammeldags” speglar med fet guldram för att få det härligt kitschigt… Turkost är en bra färg som man blir glad av, måla på!

Kommentera

