Helg!

Idag åker jag hem till mor och far och tittar på Melodifestivalen. Och sover, hoppas jag. Nu var det nog en vecka sen jag sov mer än två timmar i sträck en natt. Konstigt att man inte är tröttare. Jag börjar tro på det där med att kroppen förbereder sig på att inte längre få så mycket sömn…

Jag har också bestämt att sluta jobba. Så nu är det hux flux bara nio dagar kvar. Så fort jag sagt det till min chef så kändes det jättebra. Och skönt att slippa alla tusen diskussioner om värdegrund, vår pedagogik, och blaj som man sysslar med i typ två veckor efter att eleverna slutat. Det är ju jätteintressant och viktigt, och jag brukar vara en rätt aktiv deltagare i diskussionerna, men just nu känns det inte som att jag orkar.

I alla fall får bloggen ha lite helgledigt. Hoppas ni får en trevlig helg och att ni alla hejar på Charlotte ikväll. Eller, ni får heja på vem ni vill. Bara inte på Charlotte-kopian. Eller den scratchande gubben. Lova!

5 thoughts on “Helg!

  1. Jag tycker du gör helt rätt som tar ledigt nu. De praktiska detaljerna med jobbet kommer att fixa sig på nåt sätt sedan när de är aktuella igen, men just nu är det klokt att vila.

    (I Finland kan man förresten inte bestämma själv när man blir hemma före förlossningen. Alla blir mammalediga sex veckor före beräknad förlossning, och efter det får man inte jobba också om man skulle vilja det. Jag tyckte det var urskönt att varva ner … Njut, pilla på bebisgrejerna och klappa din mage!)

  2. Jaha, men det låter ju rätt bra, att man går hem sex veckor innan alltså. Här blir det ju så att man kanske väntar för att man känner något slags ansvar gentemot sitt arbete. Det kanske är lättare om det liksom är regel.

Kommentera

