Sol, listor och vadslagning

Å vilket väder det är. Inte kan man sitta inne och blogga då inte. Nej, filt + Norr Mälarstrand + bok = Skolfrökens helg. Med studentfirande och plattångsshoppande insprängt där emellan.
I morgon ska Magistern till jobbet igen medan jag ska vandra omkring här hemma. Det ska bli skönt men lite jobbigt. Jag är rätt dålig på att inte göra något. Så jag ska träna på det nu har Magistern bestämt. Men det kommer att bli svårt. Så jag har gjort listor på vad som behövs göras innan Skolbebisen kommer. Då har jag i alla fall något att ta till om träningen blir för jobbig och påfrestande.

Magistern och jag har dessutom slagit vad om när Skolbebisen kommer. Jag tror inte det blir någon junibebis men Magistern är säker på att den är här innan juli börjar. Förloraren bjuder på middag med ett glas vin och efterrätt. Vi får väl se vem som vinner. Jag kan lätt offra en middag för att få ploppa ut den i förtid.

10 thoughts on “Sol, listor och vadslagning

  1. Filt + Norr Mälarstrand + bok låter ju helt perfekt! Det är nog bra om du tränar dig på att inte göra någonting – det gäller att passa på…Får vi andra gissa på datum också? 😉

  2. Vilken tur! Hoppas jag inte skrämde upp er men jag vet av erfarenhet att man har annat att tänka på än trasiga barnvagnar när man kommer hem från BB.

  3. Nej, det var ju toppen att du varnade oss! Gud vad jobbigt det måste vara om vagnen går sönder så där precis i början. Man har ju säkert så mycket annat i huvudet då…

  4. Pingback: Håll tummarna! « En skolfrökens bekännelser

Kommentera

