Vad tror ni? UPPDATERAD

Det framgår av kommentarerna nedan att fler vill gissa på Skolbebisens ankomst. Det kan bli kul tycker jag och har bestämt att jag ska utlysa en tävling. Den person som gissar på rätt datum vinner något (hmm, kanske en bit moderkaka med vaniljsås? 🙂 ). Eller kanske bara äran räcker??

Här lite fakta så att ni kan gissa på ett troligt datum:

1. Beräknat datum enligt rutin-UL: 22 juni

2. Beräknat datum enligt mig själv (sista mens, ÄL och ja ni vet…): 18 juni

3. Jag har inte märkt av något att det skulle vara på gång, nästan inga sammandragningar alls (jag vet inte ens hur de känns, det stramar till lite i magen ibland, men det sammanfaller alltid med att Skolbebisen rör sig, så jag vet inte ens om det är en sammandragning eller ej…) ingen slempropp eller nåt annat mysko…

4. Magen har sjunkit ned en bit till vilket enligt svägerskan betyder att det är på g. Well well…

5. Jag gick fem kilometer idag i värmen och märker fortfarande ingenting.

6. Jag och min syster är snittbarn så jag kan tyvärr inte rapportera hurivida mamma gick över tiden eller ej, det kan tydligen vara genetiskt menar en del. Att gå över tiden eller ej menar jag.

Ok, regler måste vi ha! Man går in på sidan ovan som heter När kommer Skolbebisen? och så skriver man en kommentar där man gissar på ett datum, och så lägger jag upp en gissningslista. Det måste ju vara ok att gissa på samma datum som någon annan, om det skulle vara ett sånt datum som vinner, får vinnarna slåss om moderkakan. Eller äran eller vad det nu blir för fint pris.

Själv gissar jag på 4 juli. Detta baserar jag endast på att jag alltid förväntar mig det värsta och är helt inställd på att gå över tiden och detta är det datum som min barnmorska sagt som ungefärligt sätta igång-datum.

Magistern gissar på den 20 juni, detta för att ”den kommer då” säger han. Hahahaha….

Ok, börja gissa!

11 thoughts on “Vad tror ni? UPPDATERAD

  1. den 30 juni, verkar vara en bra måndag för igångsättning….. lite senare än beräknat och lite tidigare än 14 dagar.
    Men jag hoppas så klart på den 16 juni, då föddes min utmärkta mamma Anna-Britta.
    Eller kanske den 18 juni, det är ett vackert datum.
    Men jag tävlar med 30 juni och vill inte ha nån kaka.

  2. Haha! Du gissade ju helt rätt själv enligt beräkningarna!! Vilket snällt barn (som alla frågar om bebisen är när den har kommit ut, what a fråga), som kom ut precis på rätt dag

Kommentera

