Lekkamrat

Skolbebisen fick en lekkamrat i förrgår. PR, min bästis fick sin bebis som egentligen skulle komma den 16:e. Det var lite kul det där, vi var fyra stycken som var gravida. En med datum den 4:e (Fröken Elin), en den 16:e (PR) och så jag och en bekant som skulle får den 22:a. Men nu blev det istället så att den bekantas bebis kom den 15:e, Fröken Elins den 16:e, vår den 18:e och Så PR den 21. Det visar verkligen att man nog inte ska stirra sig blind på det där datumet man får, bebisen kommer när den behagar!

Men nu var det ju PR:s bejbis jag skulle blogga om. Det blev en liten tjej som var nästan exakt lika stor (liten 😉 ) som Skolbebisen. Och med ännu mera mörkt hår. Och underbart söt! Förlossningen gick bra, den var nästan precis som min, det fördes till och med en diskussion om sugklocka, men när läkaren kom in sa denne att PR skulle trycka ned svanken och då bara svooshade bejbisen ut.

Rolig detalj- deras barnmorska hade inspekterat moderkakan och skulle visa upp den. Hon höll upp den sådär som de gör i hinnorna och då bara splashade den rakt ned i golvet. Hahahaha, det tyckte jag var lite kul, undrar om hon han dra det där om livets träd och mirakel och allt vad det är de säger 😉

5 thoughts on “Lekkamrat

  1. *s* Splash i golvet. Kul att Skolbebisen kommer ha några jämnåriga kompisar, kanske till och med utanför dagiset. Vad många kalas det blir!!! 🙂

  2. Grattis till PR!

    Moderkakan är en annan grej som jag tycker är lite otäck! Har fått för mig att när jag ska ha barn någon dag så kommer moderkakan inte vilja komma ut!

  3. Hehe, då får du en spruta och så trycker de på magen och drar i navelsträngen. Den kommer nästan alltid ut utan att man behöver göra så dock.

    Det känns inte ens, jag var rädd att det skulle göra ont (helt sjukt efter att man just tryckt ut en trekilosbebis ;-)) men den kom ut utan att jag märkte nåt.

Kommentera

