Viktigt!

Mrs Pitepalt tar upp en viktig fråga idag som jag känner måste få uppmärksamhet. Är det brukligt att pappan köper en present till den nybilvna mamman när man fått barn?

Jag tycker detta låter väldigt rätt och riktigt, här har vi gått och burit runt på bejbis och grejs i tio månader och sen tryckt ut hela härligheten ur oss. Förtjänar vi då inte en present så säg?

Sen kan jag tycka att den nyblivna pappan också borde få en present, men den håller jag nog inne med tills jag ser något resultat.

8 thoughts on “Viktigt!

  1. Min pappa gav min mamma fina juveler när barnen föddes. Detta tyckte jag var en fin idé, som jag försökte överföra till min man. Detta lyckades över all förväntan – guldring med briljanter när barn nr 1 kom och guldkedja med hängande briljant när barn nr 2 kom (eftersom jag älskar glittrande stenar blev det ju jättebra). Min syster däremot fick en mobiltelefon – hennes man jobbade på Ericson.
    Problemet är väl kanske att du börjat lite sent – min man var färdigutbildad till förlossningen, så juvelen fanns hemma när vi kom från BB.

  2. Jo, det är lite av tradition, likaså morgongåvan vid bröllopet. Men det är ju aldrig för sent liksom! Och jag tycker definitivt att i vår moderna jämställda värld så borde pappan också få en present, dock en lite mindre kanske eftersom han inte behöver trycka ut underverket!

  3. Ja, det är klart att vi ska ha present!
    Det hade jag hört iallafall, kompisar som fått diverse smycken, Evfa Attling ringar osv osv.

    Haha, man ska inte gapa efter för mycket, fick en CD-skiva (dubbel) med Gessle. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Det är ju tanken som räknas, men lite förvånad blev jag nog….

  4. Jag kan för mitt liv inte komma ihåg om jag fick nåt! Jag är sån att jag mycket väl skulle kunna få nåt, men inte minnas det. Så då kan man ju hoppas att jag inte fick nåt, va? 🙂

    Annars tycker jag det beror på. Vissa är såna som ger storslagna presenter till varandra vid speciella tillfällen, och då är det här ju definitivt ett sånt. Är man inte presenttypen så tänker man kanske inte i sådana banor.

    Jag vet att vissa infattar en sten i vigselringen för varje barn, och det har jag faktiskt funderat på att göra. Men det blir nog jag som låter göra det i så fall, väntar mig inte att min man ska fixa det. (Han kan förstås få betala om han nu skulle råka insistera!)

  5. Klart vi ska ha en present! Själv har jag fått två! (men så har vi ju två barn också…) Visst läser magistern bloggen? Här finns det viktig information att ta till sig menar jag, hint, hint 😉

  6. Japp, det är en oskriven regel!! 😉 Två barn har jag klämt ut och två juveler har jag fått (ja alltså barnen är ju juveler men även smyckena jag bär dagligen).

  7. Jag ser gärna att man ihop firar att man blivit föräldrar till en söt h-n (vad det nu är man får, eller tvillingar). Man kan resa bort lite senare när bebisen kan klara sig hos mor- eller farföräldrar en natt eller två. Eller så får mannen hitta på med små överraskningar. Eller ja, varför inte en snygg diamantring! 🙂

Kommentera

