Listat

Jippi, nu har jag blivit utmanad av Sara!

Regler:
-Posta reglerna först.
– Svara på alla frågor.
– Skicka vidare utmaningen till 6 andra bloggare.
– När du postat dina svar, berätta det för den som utmanade dig!

Fem saker som fanns på din Att-göra-lista idag:
1. Gå till BVC för att väga och mäta Skolbebisen.
2. Ta en promenad i solen.
3. Städa.
4. Få besök av Magisterns morbror.
5. Sortera bilder och göra backup på datorn.

Har gjort allt faktiskt!

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Hehe, gick på gymnasiet och fyllde 18. Många partyn hemma hos vännen Annika.

Ställen du bott på?
Strängnäs, London (Aupair- VIDRIGT!) Studentstaden i Uppsala, Eriksberg i Uppsala (med Magistern), London (pluggade och bodde med Magistern, mycket bättre denna gång), Gärdet (med Magistern), Kungsholmen (med Magistern och Skolbebisen 😉 ).

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
1. En perfekt lagom lägenhet i Kungsholmen eller Vasastaden så att man kan bo i Stockholm ibland.
2. Betala av studielån.
3. Köpa ett hus vid vattnet.
4. Investera.
5. Skänka till välgörande ändamål.

Men jag vill resa också!

Personer du vill veta mer om:
Högstadieelever. De verkar läskiga 😉

Jag utmanar: Nybliven mor, Snilleblixten, Mrs Pitepalt, Ida, Jonna och Miia.

15 thoughts on “Listat

  1. Så det var ingen hit att vara aupair i London? Varför? Jag visste inte att du hade bott på Gärdet! Var någonstans? Jag bor ju där nu.

  2. Paret jag bodde hos hade tänkt skiljas men så tänkte de att en Aupair kunde rädda äktenskapet. Mamman var paranoid och helt knäpp och pappan var aldrig hemma. Och när han var hemma försökte han bjuda mig på vin… Barnen var jättesnälla, men den där mamman. Helt störd. Jag fick till exempel inte sucka kring barnen, och jag fick inte stänga dörren till mitt rum, och jag fick inte ha några saker framme på toaletten. Charming…

    När vi bodde på Gärdet bodde vi på Öregrundsgatan. Var bor du Anna?

    Nina: Ja, det har du faktiskt rätt i 😉

    Malin: 😉

  3. Oh my! Vilket sammanträffande… Lite läskigt faktiskt. Jag bodde i strängnäs fram tills för två år sedan, sedan flyttade jag till kungsholmen!

    Gick du på gymnasiet i strängnäs? Och i så fall, hade europaskolan hunnit starta då (jag gick där)? Hörde att första årskullen var oerhört amitiösa.. 😉

    Hoppas du, magistern och skolbebisen mår fint!

  4. Hehehe, nu är vi farligt nära ett identitetsavslöjande 😉 Ja, jag gick på Europaskolan, men inte första årskullen. Och så värst ambitiösa var de inte- de festade ju bara 😉 Vi var nog värre tror jag.

  5. Jag blir nyfiken nu, förstås. Men jag lovar att jag inte ska rota i gamla skolkataloger för det… 🙂 Roligt ändå, jag bodde ju på Kyrkogatan 1, så helt säkert har vi passerat varandra IRL några gånger. Jag hoppas att du inte bor nära rådhuset på Kungholmen, för då blir det creepy! 😀

  6. My- hehe, då ska jag inte säga var jag bor….. Scary scary!!

    Men när gick du på Europa då? Eller om du tog studenten för två år sen gick vi ju aldrig där samtidigt. Vilket program gick du? Var världens bästa Jan kvar? Blir allt lite nyfiken här 😉

  7. Jag tog studenten (företagslinjen) 2006, så nej det gjorde vi inte.. Världens bästa Jan? Det ringer en klocka, kan vara så att han slutade när jag gått ett år, vad undervisade han i?

    En del av de gamla godingarna var ju kvar när jag lämnade skolan. Fredrik gillade jag skarpt. Men du vet Patrik som undervisade i ekonomiämnen (han kanske inte hade börjat när du slutade).. Han smög iväg med svansen mellan benen när det uppdagades att han hade gjort mer än vad en lärare bör med kvinnliga elever. Flera stycken t o m!

    Gick du kvar i skolan när busarna Oscar Öhrner och Christian Larsson började? Om inte, känner du till den lilla snubben – Carl-Johan Bergqvist? Han är mörkhyad, har indiskt ursprung? En kompis storebror, tog studenten 2003. 🙂

  8. Ja, Fredrik var bra, han var min klassföreståndare. Den där Patrik var inte där när jag gick på skolan men jag hade hört talas om det där… De andra du nämde känner jag inte heller till. Jag måste vara gammal 😉

  9. Håller med Nina om att 8-åringar är värre än 15-årngar! Jag älskar mina pubertala, hormonstinna högstadieelever – allt funkar med dem om man visar dem och deras åsikter respekt. Och som sagt, det måste märkas att man tycker om dem.

Kommentera

