Tvättstugans beskyddare slår till igen!

Jag har ju skrivit ett antal gånger om vår tvättstuga, om Vivian som utnämt sig till tvättstugans beskyddare, och om alla lappar som folk sätter upp där nere.

Nu är det något slags rekord i lappar! Vi har inte tvättat på ett tag så vi har inte varit där nere på någon månad, och nu har lappälskarna verkligen kommit igång. Följande lappar sitter uppe just nu, förutom de vanliga:

Det roligaste av allt är att Vivian gått ett steg längre. Hon har samlat ihop ludd som hon hittat i filtren och satt upp på dörren till tvättstugan:


Jag skrattar ihjäl mig! Har de inget liv? Det som är så konstigt är att det är alltid hur städat son helst däre nere, jag förstår inte vad det är som de stör sig på? Hur mycket ska man städa för att de ska tycka att det är rent nog?

5 thoughts on “Tvättstugans beskyddare slår till igen!

  1. Hahaha jag skrattar på mig. Skönt att ha en egen tvättstuga…men kanske lite tråkigt ibland. Jag hittar aldrig så där roliga lappar hos mig. Kanske ska jag börja sätta upp några till mig själv ibland.

    ”Malin förra gången torkade du inte av bänken. Fy på dig”

    Hahaha

  2. JA, gör det! Och lämma ludd ibland också, det blir man jättearg på- förtjänar minst två lappar! Om du blir riktigt arg på dig själv kan du skriva en anonym lapp och lämna i din brevlåda också. 🙂

  3. Våttorka golven varje gång? (konstigt ord förresten våt-torka) Hur skitigt kan ett golv bli efter några minuters användande. Man går in, slår på en maskin och går ut igen. ibland stannar man lite längre men that´s about it. Man ska ha klampat runt i en leråker innan för att lämna våttorkningsbehov efter sig.

    Föresten, jag skickade ett mail där jag bad om ditt lösenord för ett tag sedan. kom det fram. Är jag godkänd?

Kommentera

