Snyft

Nu är det bara fyra dagar kvar till Magistern börjar jobba igen. I sju veckor har det varit vi tre mot världen. Och nu ska jag och Skolbebisen klara oss själva hela dagarna. Hur ska det gå?

Nu är det också slut med att sova i vår säng, hon har blivit så rörlig att hon sparkar och boxar oss mest hela natten, så nu ska vi försöka få henne att gilla sin spjälsäng. Det kommer säkert gå skit eftersom hon är van vid att sova hos oss, och vi kommer väl ha henne mellan oss till dess hon flyttar hemifrån 😉 Rapport om hur avänjandet går följer med stor säkerhet.

6 thoughts on “Snyft

  1. Vi var tvungna att sova med vår lilla tjej mellan oss ett par nätter, när vi inte hade nån resesäng med oss, och det kändes helt plötsligt väldigt ovant, läskigt och knöligt! Men hon är å andra sidan 8 månader, och kryper för fullt, och kan alltså ramla ur sängen (vilket har hänt en gång, det var inte roligt)

  2. Är det inte otäckt att ha bebisen i sängen? Det verkar som alla gör det men jag tycker det verkar läskigt. Tror att jag skulle rulla över henne/honom!

  3. Bibliotekarien- oj, förstår det!

    Anna- Nä, trodde också det innan, men det är inte det. Man vaknar direkt om man rör henne. Dessutom tycker jag att det är läskigare att inte ha koll på henne, tänk om hon skulle få filten över sig i sin spjälsäng- det ser ju inte jag.

  4. Jag oroar mig också över det där med jobbet. Det har varit så praktiskt att vara två. Men att sova i någon annan säng tror jag inte Kotten skulle gå med på. Han måste ha tutten inom snutt-avstånd 24/7.

  5. Åh, jag känner igen mig… Den där allra första tiden när vi var hemma alla tre har jag bevarat i mitt hjärta. Så fina minnen om egentligen inget särskilt. Bara att det var vi tre. Hoppas att ni får det mysigt du och skolbebisen när magistern är på jobbet!

  6. Lycka till massor, nu när ni blir bara du och bebisen hemma!! (Jag tyckte det var hemskt, men jag hade en skrikbebis och var dessutom nere i en postnatal depression, har jag förstått nu i efterhand.)

Kommentera

