Lattefattigt

Nu har jag varit föräldraledig i tre dagar och har ännu inte druckit en enda latte. Dåligt!

Istället har jag och Skolbebisen kollat på OS, letat efter amningsvänliga finkläder (varför tror alla klädskapare att man tappar smaken när man ammar, varför skulle man helt plötsligt vilja klä sig i tantmönstrade tygsjok??), besökt mitt jobb för att visa upp söt bebis och hämta engelskmaterial till Magistern samt sovit. Ja mest Skolbebisen. Hon fortsätter sitt fantastiska sovande. I natt vaknade hon bara en gång.

Nu ska vi fira att hon fyller åtta månader idag. Jag tänker mjölkdrink och en ren blöja.

10 thoughts on “Lattefattigt

  1. Meeen… inte är hon vällan 8 månader i alla fall.. nog är det väl 8 veckor sedan lillflickan fick komma ut ur mammavärmen och smaka dagsljus;)

    Hoppas att allt är fint med er! Har försökt få tag i er ett tag nu – men ni verkar vara på rymmen mest jämt;) Jag vill ju komma och hälsa på er juuu!!

    Kraaaaaaam, E

  2. Hej! Vilken snäll sötnos ni har! Bara att gratulera! skrattade gott åt det där med fula amningskläder, jag använde de bara ett kort tag, nu (och ett tag bakåt) har jag vanliga kläder/underkläder. Jag trivs bättre då!

    kram till er

    Kommer förresten ner till Stockholm i höst-då måste vi ses!

  3. Hej skolfröken!!
    Det där med Latte kommer det bli ändring på framöver…Ser oss promenera med våra små krabater och efter det njutandes av varsinn god latte som belöning!!
    Ska prata med Pyret så att den oxå kommer sova lika bra som sin vän skolbebisen!! =)
    Kram

  4. Oj, nu fick jag nästan lite panik när jag läste ”åtta månader” -jag tänkte att tiden inte KAN ha gått så fort! Sen insåg jag att du skrivit fel.. och nu slår hjärtat normalt igen 😛

  5. Du hinner med latte. Jag har passerat det stadiet och inser nu att min mage har fått för många latte så här är det strikt no-latte-diet. Har gjort som du bad, lagt in ett bildbevis på mina bytabajsvänliganaglar…

  6. Jag är lite avundsjuk på dig. Du verkar få så mycket gjort. Jag sitter fast i vår gungfåtölj med Kotten fäst vid tutten som en väldigt söt igel.

    Och det där med amningskläder förstår jag inte heller. Jag har lyckats fynda lite vanliga kläder som går bra att amma i, typ med knäppning eller uringning. Men tydligen ska man som du säger förvanlas till tant när man är mamma. Det enda som fattas är en sån där praktisk kortklippt tantfrisyr.

  7. Latte är äckligt alla fall, tacka vet jag vanligt kaffe med mjölk!! Och det där med amningskläder, det är väl samma sak som med kläder för storvuxna, där jag handlar. Eftersom jag är en tjockis älskar jag stormönstrat i brunt och tantlila, så är det bara- enligt de där designerstyperna. Någon dag när jag har tid ska jag bita dem i benet.

Kommentera

