Klag

Vilken skitvecka det här är. Det är verkligen den sämsta veckan på bra länge. Varför undrar du? Jo, serrö:

1. Det regnar. Skittrist. Det är apjobbigt att gå ut och gå med vagnen i regnet. Och min regnjacka är för liten när jag ammar 😦

2. Magistern är sjuk. Visserligen betyder det att han är hemma, men han blir ju dödssjuk av minsta förkylning så han går mest omkring och suckar djupt och sprider sina kleenex omkring sig som jag städar upp.

3. Jag var på efterkontroll hos barnmorskan igår. Och jag tänker inte skrämma upp er som ännu inte fött barn (och så känns det ju sådär att blogga om sitt underliv) så jag skriver inget mer om det än att det gör jävligt ont och att jag verkligen hoppas slippa operation.

4. Vår tvättmaskin gick sönder i morse. Den är två månader gammal och reparatören kommer först om en vecka. I tvättmaskinen låg alla mina amnings-bh:ar och Skolbebisens grobag. Ovärderliga tingestar här hemma. Nu är de dyngsura och fulla med tvättmedel. Och föreningens tvättstuga är fullbokad hela veckan. Jag lär få fultvätta mitt i natten i natt.

5. Vår vattenkokare gick sönder tre timmar efter tvättmaskinen. Det är andra gången vår vattenkokare går sönder på ett år. Ok, detta är väl inte så farligt, vi kan ju koka vatten på spisen, men ändå!

6. Jag gick och köpte indisk mat till lunch (ca 30 minuter efter tvättmaskinskatastrofen, vi hade inte lust att laga mat då) och beställde en tikka och två naan. Hemma packade jag upp en korma och ett naan.

7. Jag är fattig. Och vill köpa kläder. Buhu.

UPDATE

8. Jag går aldrig ned i vikt. Fast jag ammar. Varför kan inte jag få rasa i vikt som alla andra som ammar? I går hade jag GÅTT UPP i vikt istället.

12 thoughts on “Klag

  1. Usch, ibland går verkligen allt fel… Hoppas att det blir bättre snart!
    Och jag håller med dig om att det är orättvist att vissa bara rasar i vikt när de ammar. Jag har visserligen tappat gravidkilona men lite till skulle inte göra någonting.
    Kram på er!

  2. Usch! Det var verkligen en trist vecka. Det borde inte kunna bli värre… Du kanske ska bjuda in Malin Berghagen, har inte hon ett tv-program där de besöker hemsökta hus? Jag håller också med om att det är orättvist att en del rasar i vikt.Jag går fortfarande i mina gravidjeans (3 månader efter förlossningen), magen är fortfarande stor, trots att jag gått ned alla gravidkilon. Du kanske kan trösta dig med att du i alla fall kommer i dina vanliga jeans. Håller tummen för bättre tider :o)

  3. Jamen, (säger hon, inte elakt, men snällt 🙂 ): du har fått en underbar liten skolbebis!, du bor i ett land där du får vara mammaledig och få betalt, du bor i en lägenhet och är alltså varken hemlös eller tvingad ut i ständig kyla, regn eller ökenhetta, du kan koka både mat och vatten på en fungerande spis, du har pengar att handla mat för, och sist men inte minst, du har en Indisk restaurang i närheten – avundsjuk: jag vill oxå ha en take away-indier!!!

  4. Oj ja det var en hel del i-landsproblem där som Bibliotekarien påpekade! 😉 Men som sagt, jag förstår att det inte är så kul med allt det där på en gång! 😦 Och nr 3 är ju ett lite allvarligare och jobbigare problem. Hoppas det ordnar sig! Vet inte om du mår bättre av att höra det men min kompis som gjorde kejsnarnitt har ont och svårt att röra på sig för mycket fast det har gått 3½ månader sedan snittet. Fast det är kanske lite pest eller kolera.

  5. Bibliotekarien: I-landsproblem eller ej- ens problem är jobbiga för en oavsett vad andra har för problem. Man har ändå rätt att vara ledsen eller besviken eller orolig även om det kan verka ytliga saker för andra.

    Anna- Fy vad jobbigt för din vän, hoppas att det ordnar sig. För mig blir det förhoppningsvis ”bara” tre smärtsamma besök hos barnmorskan och inget mer.

  6. Hur gör folk med sina bh:ar egentligen? Jag funderar på detta ofta. Jag vågar inte maskintvätta mina längre. Trots diverse olika tvättpåsar så lyckas alltid metallbågen lirka sig ur påsen och fastna i maskinen. Ett flertal maskiner (mina föräldrars, hyresfastighetens m.fl.) har blivit förstörda. Numera handtvättar jag dem, men då känns de inte riktigt rena… Du maskintvättar dina, ser jag, men då blir ju maskinen förstörd… Hur gör alla andra?

  7. Men det är inga byglar i mina amningsbh:ar, så det är ingen fara med maskinen. Fast jag tvättar mina vanliga i maskinen också, i tvättpåse och i handtvättsprogrammet. Brukar funka.

Kommentera

