Skolfröken testar

ÅÅÅ vad dålig jag är på att blogga… Egentligen bloggar jag typ åtta gånger om dagen, men bara i huvudet. Jag hinner nämligen aldrig logga in på WordPress och skriva ned inläggen. Sen när jag får tid över har jag glömt vad det var.

De senaste två veckorna har jag och Skolbebisen testat diverse aktiviteter. Jag är ju lite tveksam till en del, tycker att det är jobbigt att gå på grejer själv, eftersom jag är rätt blyg och inte är så bra på att börja prata med okända mammor. Som tur är har jag haft sällskap av PR och av en tjej på föräldragruppen. Som Mrs Pitepalt skriver är det dessutom nästan bäst när man kommer hem och med gott samvete kan göra ingenting. Jag vet ju att Skolbebisen inte behöver alla de där aktiviteterna, men det känns ändå bättre om man aktiverar henne lite och låter henne träffa andra bebisar. Detta har vi testat:

1. BABYRYTMIK

Det var kul och Skolbebisen verkade gilla det. En sak fattar jag dock inte: varför envisas ledarna jämt att sjunga med sån himla Carolaeffekt? Är de i själva verket wannabe-popstjärnor? Och varför väljer de så låga tonarter? Det är svårt att sjunga med då!

2. ÖPPNA FÖRSKOLAN

Det var inte kul. Skolbebisen grät hela tiden och sen kräktes hon. Men kakorna var goda tyckte jag!

3. BABYSIM

Det var JÄTTEKUL. Skolbebisen plaskade med benen och försökte dricka vattnet. Jag fick bakteriefobiträning under en av sångerna då man skulle blåsa bubblor i vattnet. Jag försökte att inte tänka på allt bebisbajs som flöt omkring. ISCH!

Jag och PR har dessutom bakat muffins. Nu har vi totalt sett bakat matbröd två gånger, bullar två gånger och så muffins. Trots detta har jag bara tre kilo kvar av mina gravidkilon, yey!

13 thoughts on “Skolfröken testar

  1. hola…
    Nu kan ja läsa blogg igen:d
    Hoppas du skriver mer nu…kul ju..
    Går in flera ggr varje dag men inget nytt..*skärpning*;)……

    Ne skojjar bara..
    Ses snart kanske?
    Hälsa la familia:D

  2. ÅH! Jag vet hur det känns när man ”kokar kaffe” i vattnet. Bubblade så där pedagogisk för miná elever när vi var till simhallen…tills en arbetskamrat berättade att kvällen innan hade ett barn tokbajsat i bassängen. Jag trodde jag skulle kräkas! Även om vattnet inte är i munnen så vidrör bajsvattnet mina läppar. Kokar aldrig med vatten! Inte ens i pedagogiskt syfte! Jag vet att det inte finns bakterier kvar men…korvarna…har flytit i vattnet. Bjäk!

  3. Hej vännen!
    Hade så gärna följt med dig å skolbebisen på babysim, synd att jag jobbar då!
    Vem vet skolbebisen kanske skulle bli rädd över att se min stora bebismage….haha kanske lika så bra!
    Har satt min mobil på larm föresten, någon som fyller år nästa vecka väl? =)
    Kram

  4. Jag tror att det ska vara måtta med saker och ting. Med barn 1 testade jag babysång (nja…) och så hade vi även babysim. En hit! Med barn 2 blev det babymassage (jättemysigt) och babysim igen.

    Vete 17 hur mkt dom uppfattar/uppskattar när dom är så små, förutom babysim – men visst det är lite äckligt i vattnet. 😉

  5. Glöm inte att gå på babyrytmik när hon blir större. Då blir hon duktig i matematik!. I varje fall sa dom det åt mig när sonen var 4 och gick på rytmik. Och nu går han på naturprogrammet på gymnasiet och räknar otroligr bra. Dottern fick aldrig samma chans, hon fick gå på sitt utmärkta dagis istället. Så hon räknar inte alls lika bra heller. Så simma lugnt, och ta rytmiken sen.
    Kram

  6. Elektrikern- hehehe. Du, jag ska föra över pengarna snart. LOVAR!

    Malin- Jag veet. Äckligt.

    Engman- Nä, hon skulle nog tycka den var mysig! Hmm, nä, det är väl ingen som fyller. I alla fall inte jag. Jag ska alltid förbli 27.

    GUnilla- Ja, lite äckligt är det allt.

    Mrs P- Hmmm, vågar nog inte bubbla helt fritt ändå 🙂 Ja, det är skönt med sällskap.

    Gudmor- Ja, då ska jag verkligen gå på rytmik, för hennes mattegener är riktigt kassa.

  7. Jag känner igen det där. Jag har stressat runt på diverse bebisaktiviteter nästan varje dag. Jag fick tillsist ställa mig frågan om hur mycket Edvin egentligen uppskattade mitt slit och kom fram till att det var bebysången som vann

  8. Babysim är bra. Det gick jag och min bror på och vi har alltid varít riktiga vattendjur, bra simmare och trygga i vatten. Jag minns mina vänenr som inte gick på babysim, de var alltid tvugna att hålla för näsan och var rädda för att doppa huvet.

    Du ahr en poäng med bäbisbajsen dock…

    En fråga jag frågat tidigare men inte fått svar på (eller iallafall inte sett svar på) är hur du upplever stockholms arbetsmarknad för högstadie/gymnasielärare. Räcker jobben? Jag är ju klar i Januari och flyttar då till sthlm och känner ingen som är inne i svängen.

Kommentera

