Är det nån som vill ha en fläckig väska? Aldrig använd. Med fula trådansamlingar vid handtagen!

Jag har sytt en väska idag. Fick den här boken i födelsedagspresent och testade ett mönster ur den. Hade ett gammalt tyg från IKEA och ett nyare linnetyg som passade bra ihop.

Själva väskan var jättelätt att sy, men när jag skulle sy fast handtagen började maskinen krångla. Den samlar ihop en massa tråd i stygnen, skitfult blir det. Svärmor säger att det har med trådspänningen att göra, men inte om man ska spänna eller släppa på spänningen så det hjälper inte speciellt mycket.

När jag till sist sprättat typ arton gånger och sytt fast handtagen så att det ser någorlunda ok ut upptäcker jag att jag fått nåt på väskan på ett vitt fält. Det ser ut som symaskinsolja eller nåt.  Och när jag skulle ta bort fläcken med Ta bort så började en av färgerna att ”blöda ut” över det vita. Jävla skit. Nu är väskan förstörd.

Nu ska jag gå ut i köket och gråta och äta åtta muffins. Det är därför man bakar buffins. Så att man kan tröstäta när man förstört sina syalster.

9 thoughts on “Är det nån som vill ha en fläckig väska? Aldrig använd. Med fula trådansamlingar vid handtagen!

  1. Var inte ledsen över detta. Jag har just passerat 50-strecket och kan inte sy ett stygn på maskin.
    I 6:an, för typ 40 år sedan fick jag 1:a på maskinsömnad, sådant sätter sina spår. Sist jag provade gick nålen av och landade 2 mm från mitt öga. Nu tänker jag: Jag är bra på annat!! Sitta i soggan och läsa en bok tex.

  2. Var inte ledsen över detta. Jag har just passerat 50-strecket och kan inte sy ett stygn på maskin.
    I 6:an, för typ 40 år sedan fick jag 1:a på maskinsömnad, sådant sätter sina spår. Sist jag provade gick nålen av och landade 2 mm från mitt öga. Nu tänker jag: Jag är bra på annat!! Sitta i soffan och läsa en bok tex.

Kommentera

