Turtles

mose-1Magistern drömmer väldigt mycket om nätterna, eller ja det gör vi ju alla men han kommer alltid ihåg sina drömmar. Jag tror att jag har bloggat om hans knäppa drömmar förut och diverse nattliga strapatser (han går inte i sömnen, men nästan och gör och säger en hel massa roliga grejer) men nu hittar jag inte de inläggen.

I går natt var det dags för strapatser igen. Jag sov mig igenom allt, så detta är hans egen berättelse. Han drömde att hela sängen var full av sköldpaddor. Ok, det kan man ju göra, men han tror alltså fortfarande att sköldpaddorna är i sängen när han vaknar till vid 4-tiden. De ligger tydligen under kudden. Samtidigt hör han att Skolbebisen är vaken, han går därför upp, klappar på henne, stoppar in nappen och går på toa. Sen kommer han in i sovrummet igen och, här kommer det, lyfter på kudden, täcket och filten för att kunna flytta sköldpaddorna ner på golvet så att han inte ska skada dem när han lägger sig igen. Men han hittar inga sköldpaddor! Han letar vidare, men ger sen upp för någonstans långt bak i huvudet tänker han att det nog kanske var en dröm ändå, för var skulle vi ha fått sköldpaddor ifrån? Och Skolfröken är ju allergisk dessutom!

Fattar ni hur mycket jag skrattade när han berättade det här på morgonen? Det bästa är ju att han vaknade och fortfarande trodde att sköldpaddorna var i sängen! Jag börjar fortfarande skratta när jag tänker på det.

13 thoughts on “Turtles

  1. Har många drömmar som jag själv minns. Det är oftast konstiga drömmar, men ganska kul att sitta och analysera vad de kanske betyder… Kram Anna

  2. hihi..

    Det pinsammaste jag varit med om i drömväg var på ett hotellrum i Malmö. Delade rum med en kvinnlig kollega som jag knappt kände då. Hon vaknade mitt i natten av att jag stod på golvet och stampade och gallskrek.. Jag hade myror fulla sängen.. som marscherade i raka fina rader som i en disney-film 😀

    Behöver jag säga att maken är rätt härdad efter 18 år tillsammans med mej 😉

  3. Låter nästan som om han ändå går i sömnen, eller inte riktigt är vaken eftersom han fortfarande är i drömmen. Jag undrar som Lisa: kan man vara allergisk mot sköldpaddor?!

    När jag drömmer något otäckt brukar jag ibland tänka i drömmen att jag behöver inte vara rädd för att det är en dröm. Så jag är liksom medveten om att det är en dröm i drömmen. Någon mer som haft så?

  4. Haha 🙂 Jag har vaknat varje natt sedan vår son föddes i tron att min sambo har vår 2,5 månader gamla son liggandes på sin mage och att lillkillen antingen håller på att ramla ur sägen eller kvävas av täcket. I panik brukar jag slita tag i sambons täcke och börja rafsa runt efter sonen. Stackars sambon, här har vi ett barn som sover hela nätterna och så har han en sambo som istället håller honom vaken…

    Mycket märklig dröm eftersom sonen aldrig sovit i vår säng utan enbart i sin spjälsäng placerad typ 2 dm från min huvudkudde…

    Sista tiden har jag iaf lärt mig att det är bäst att först sticka in handen i spjälsängen och kolla att lilleman är där. Fast häromnatten satte jag mig spikrakt upp då jag inte hittade honom. I panik slängde jag mig upp och stirrade ner i spjälsängen och inser då att den gode lille gossen har snurrat 90 grader.

    Jag som verkligen jobbar på att vara en avslappnad mamma som inte oroar mig för mycket…uppenbarligen tar jag igen det på nätterna. Typiskt.

  5. hahahahahahahahahhahaha!!!!
    Kan se magistern framför mig letandes i sängen, sjukt kul!!!
    Jag kommer själv alltid ihåg mina drömmar å de är oxå helknäppa emellanåt…knas…
    undrar vad sköldpaddor kan betyda???
    Hmmm får kolla upp det i min bok!
    Kram sålänge!

  6. Anna- Ja, det är kul och intressant tycker jag med. Jag undrar just vad Magisterns dröm betydde 🙂

    Virre- Hahahahahhaha!

    Lisa- Jag tror faktiskt att man kan det!

    Anna- Ja, så där kan jag också tänka mitt i drömmen, att det bara är en dröm, skumt!

    soca- Oj, det lät ju faktiskt jobbigt!

    Malin- jaaa, då hade han säkert skikit och fäktat runt sig 😉 Eller tagit fram sågen, mohahahaha!

    Engman- Attan, det hade ju varit roligt att analysera drömmen!

    Cecilia- Ja, stackarn!

    Elin- Fniss!

  7. *Välkommen till min blogg!*
    28-åring som bloggar om livet
    som nybliven mamma,
    Odd Molly-beroende,
    gymnasielärare, förlovad,
    stockholmare, bilförare,
    shop-o-holic, kattägare,
    chokladberoende, mm.

    *Jag har 800-1000 besökare per dag, så så dålig kan väl min blogg inte vara? ;)*

    Just nu! Tävla om fina smycken från Katts of Sweden!

Kommentera

