Nåt nytt

De klagar här hemma på att jag inte bloggar. ”Det kommer aldrig nåt nytt på bloggen!” Jag som trodde att man skulle umgås med nära och kära på jul, och så visar det sig att de nära och kära bara vill läsa blogg. Om dem. De föreslår hela tiden ämnen jag skulle kunna blogga om:

1. Prästen glömde bort Jesusbarnet under krubbgudstjänsten.

2. Sen glömde han herdarna.

3. Lutfisken var sladdrig i år.

4. Mamma lagar alltid för lite vitsås. Att hon aldrig lär sig att det bara är såsen man vill åt, speciellt när lutfisken är så sladdrig!

4. Syster tvingades äta fläskfilé entrecote utan kött – bara senor.

5. Nån åt från det undre lagret i Alladinasken innan det övre var tomt.

Posted in Jul

4 thoughts on “Nåt nytt

  1. Vår lutfisk var utsökt, tricket är nog att jag vattnade i flera timmar före. Och vitsås fanns det i mängd, ni borde fira jul hos mig nån gång istället. Eller jag också i den gamla hemstaden så får jag ordna lutfisken. Och återuppleva de annandags-grötar jag saknar.
    Och tack för fint julkort!

Kommentera

