2008

Glömde att jag ju måste göra som sist och summera året som gått.

Årets happening
Förlossningen.

Årets projekt
Att förbereda oss för Skolbebisens ankomst och att bli föräldrar.

Årets låt
Öhhh. Har inte 2008 varit rätt kasst musikmässigt? Jag säger Skymtar för en stund av Patrik Isaksson som jag lyssnade på i Ipoden under hela min graviditet och som sen en god vän och kollega sjöng på Skolbebisens dop.

Årets resa
Jag tänker inte säga London i år igen. Jag säger Berlin, det var nice!

Årets hurra!
Alla kompisar som fått barn. Och att Magistern fick drömjobbet efter fem års harvande på dåliga skolor med dåliga löner. Och BYE BYE GEORGE BUSH!!!

Årets person
Skolbebisen. Världens bästa!

Årets slit
Maj-Juni. Vätskeansamling. Ont. Fula stubbar till ben. Och så tvingas stå och undervisa hela tiden. Phu.

Årets plagg
Mina skinny jeans. Inget j-la amningsplagg i alla fall.

Årets bok
Hon går genom tavlan ut ur bilden.

Årets köp
Tvättmaskinen.

Årets lycka
Skolbebisen.

Årets jobbigaste
Vinterkräksjukan.

Årets tv-stund
Ingen aning! Inte OS i alla fall.

Årets pryl
Tvättmaskinen. Jag älskar den.

Årets skönsång
Lillasyster.

Årets blogg
Jag älskar många av bloggarna i min bloggroll men2008 var det en som glimmade lite extra: Mrs Pitepalt. Hon är outstanding!

Årets community
Ja, det får väl bli Fejset igen.

Årets förändring
Att bli förälder.

Årets film
Flyga drake var bra, fast den kunde ju inte riktigt mäta sig med boken. Och en rolig film som vi såg var Be Kind Rewind.

Årets datum
18 juni. Den bästa dagen i mitt liv.

Önskningar inför 2009:
Att familj och vänner mår bra.
Jag vill gå på bröllop- kom igen nu vänner som läser här.
Att vi säljer vår lägenhet till ett pris som vi kan känna oss nöjda med.
Att vi hittar en ny lägenhet som vi är nöjda med och som vi kan bo i en längre tid.
Att vi åker på den där USA-resan nån gång.

5 thoughts on “2008

  1. Pingback: Är jag trög eller? « En skolfrökens bekännelser

Kommentera

