In your face Gunilla!

UPDATE: Nu med bilder!

Nu har jag sytt en väska. Jag är sjukt nöjd! Det var ingen enkel påsväska den här gången utan en så kallad hela dagen-väska. Mönstret är från boken jag fick i födelsedagspresent, Enkelt att sy av Lotta Jansdotter. Och trots bokens titel finns där lite mer avancerade mönster, som denna väska. Jag vill bara säga det 🙂

Väskan har yttertyg i jeansfärgad canvas och foder i vittsvart mönstrad bomull. På utsidan har den en framficka där man kan ha tidningen och en sidoficka med plats för termosmugg. På insidan finns en innerficka med två fack, ett stort för mobilen och ett litet för pennor. På insidan finns också en nyckelrem med fästclips för nycklarna. Remmen är gjord av ett ripsband i silver, samma band kantar fickorna på utsidan.

Där hör du, Gunilla! Nu ångrar du allt tvåan du gav mig på hösten i åttan va???*

*Tyvärr tror jag inte Gunilla läser min blogg. Men i alla fall.

dsc_0139266

dsc_0141267

dsc_0143268

19 thoughts on “In your face Gunilla!

  1. Jättefin! Bra jobbat Skolfröken! Jag stödjer dig helt i din kamp mot gamla syslöjdsfröknar. De är helt klart ett eget släkte…*mutter mutter*

  2. Det vore oärligt att säga att jag är särskilt intresserad av textilier, väskor o syslöjd men väskan var snygg måste jag säga, ser proffsig ut!

  3. Men åh! Jag älskar väskor, jag älskar att sy och jag måstemåste ha en sån där sidoficka för tidningen. Ska köpa den där boken genast nu. Hur i all världen hinner du åstadkomma sånt där med en liten bebis att ta hand om? Jag är sjukt impad.

Kommentera

