Anledningen till att jag inte bloggar nu

…är att jag inte bara är föräldraledig just nu. Jag är även hemma för vård av sjuk make. Det är riktigt jobbigt ska jag be att få berätta. Det började med att jag var lite sjuk i slutet av förra veckan, jag hade lite ont i halsen och var snorig. Sen blev Skolbebisen sjuk och så Magistern. Som alltid när vi är sjuka blir jag lite lite sjuk i typ två dagar, medan han blir döende i minst en vecka. Nu menar jag inte att han blir dödssjuk i stil med ni tjejer snackar om att föda barn-killen i reklamen, Magistern har inget immunförsvar och blir verkligen riktigt sjuk. Han har varit sjukskriven från jobbet hela veckan och har 39 graders feber konstant.

Detta betyder att jag gör allt här hemma just nu. Jag tar hand om bebis, byter blöja, sjunger och leker, lagar mat, tvättar, diskar, blandar Treo, letar lägenhet, går ut med blöjsopor, vyssjar till sömns i famnen så att hon kan sova eftersom hon inte kan sova liggandes på grund av nästäppan. Toppa detta med att jag heller inte sovit mer än tre timmar per natt i säkert fem dygn. Skolbebisen sover i snitt tjugo minuter, sen vaknar hon och gråter för att hon är så täppt. Jag sprayar med näsdroppar, koksaltlösning, jag har köpt en Frida och allt! Det spelar ingen roll, hon sover bara upprätt i famnen. Samtidigt ligger Magistern i vardagsrummet för att han ska få sova och dessutom inte väcka Skolbebisen med sina monsternysningar.

Alltså, jag skulle verkligen aldrig kunna leva med en man som inte tyckte att han skulle göra hälften av hushållsarbetet och barnsköteriet- NO WAY! Jag är så trött på det här nu, det spelar ingen roll att Magistern i feberyran ligger och säger att han vill hjälpa till- det här får ta högst ett dygn till. Sen vet jag inte vad jag gör.

Posted in Okategoriserade

9 thoughts on “Anledningen till att jag inte bloggar nu

  1. Tell me about it! Maken kom hem från skidresan (som jag motvilligt släppt iväg honom på) med bruten hand! Gissa hur mycket han kan göra här hemma eller med lilla T just nu?

    Men ni har det värre med en sjuk skolbebis också. Vår lilla tjej är i alla fall frisk och vaknar ”bara” 3-4 gånger per natt.

    Hoppas alla kryar på sig snabbt som attan!

  2. Usch, det låter jobbigt! Du får klaga hur mycket du vill, jag skulle också klaga i din sits. Men Palten är nog lite åt ”Ni tjejer snackar…”-håller om jag ska vara ärlig. Är inte Magistern så alls?

  3. Oj, det där låter verkligen inte roligt. Det är ju jobbigt att sköta hela ruljansen själv, och när man inte får sova på nätterna ovanpå allt jobb… Hoppas att maken blir frisk snart (typ nu) så att du kan få en lång och härlig sovmorgon!

Kommentera

