Ordningen återställd

Idag har Magistern åkt till jobbet igen och ordningen är återställd. Jag måste säga att det är skönt. Visst är det trevligt att vara hemma alla tre hela dagarna, men han inkräktar på min rutin. Och ifrågasätter den!

Det är mest en sak som påtalas. Det är sexet. Sex and the City. Eftersom Skolbebisen oftast sover till tio-halv elva på förmiddagarna och jag går upp halv nio har jag flera timmar självtid. Istället för att tvätta och städa (vilket alltid behövs) har jag bestämt att då ska jag ha självtid- jag bloggar, dricker thé och- kollar på Sex and the City.

När Magistern är hemma blir detta i princip omöjligt. Han sover längre än jag, så jag hinner koka théet och sätta på dvd:en, men sen kommer han hasande (han lyfter ALDRIG på fötterna- högst irriterande!) och sjunker ned i soffan. Och så suckar han. Det är ingen försynt liten suck, utan en riktig monstersuck. Ibland byter han ut sucken mot ett föraktfullt fräsande, som Rachels syster- ni vet Remember in High School when I died and didn’t give you my baby? Så låter han.

Sen vill han stänga av. För såklart är det någon dokumentär han vill se. En om flygplanen under Andra Världskriget. Eller en om uniformerna under Andra Världskriget. Eller en om vapenrengöringen under Andra Världskriget. Eller det värsta- riksdagsdebatt. Den sitter han gärna och tittar på. Det är ju det tråkigaste som finns- inte ens Göran Persson höll sig ju vaken!

Ibland låter han mig dock titta på SATC. Till exempel nu när han var sjuk och jag fick göra allt. Då fick jag titta. Han hade väl dåligt samvete. Men i frid fick jag då inte titta. För om han är hemma sitter han hela tiden brevid och kommenterar:

-Alltså, hur kan man lägga ut 450 dollar på ett par skor, det är ju fan tragiskt. Och hon skulle ju aldrig ha råd med det i verkliga livet, det är helt orealistiskt det här.

-Hon gjorde ett stort misstag när hon gjorde slut med Aidan, han var den enda smarta personen i den här serien.

-Hur kan du som feminist titta på den här serien? Den handlar ju bara om killar och att bli ihop med killar.

-Du nu börjar den där dokumentären om företaget som tillverkade tyget till stolarna i flygplanen under Andra Världskriget. Kan vi inte kolla på den?

ÅÅÅÅÅÅÅH!

10 thoughts on “Ordningen återställd

  1. du…tejpa igen munnen på honom om han ska titta på SATC med dig😉
    det sista man vill höra är ju nedsättande kommentarer om sitt favoritprogram😉
    min karl tycker däremot att SATC är riktigt underhållande men han förstår inte hur jag kan se dem om och om och om igen…hehe

  2. Samma sak med min gubbe, men på något sätt tvärtom. Jag vill ha honom i soffan med mig.

    Han vill till datorn, om han någon gång kryper ner i soffan med mig för att se något jag har valt så hör jag på hans tystnad hur illa han tycker att det är. Sen har jag lärt känna igen hans rörelseschema så jag vet exakt när han tänker ge mig en puss för att bättra på samvetet och gå tillbaka till sin älskade dator.

    Kan han inte bita ihop lite… så jag får mysa med honom framför TV:n då jag inte vill sitta själv.

  3. Okej, det här är ju skrämmande. Är Magistern och Palten siamesiska tvillingar separerade vid födseln eller? Palten skulle ju lugnt vilja titta på alla de där trista programmen, och han håller nog med om allt Magistern sa om SATC. Läskigt!

  4. Hahaa! Jag skrattade så jag höll på att spotta ut kaffe över hela mig…🙂 Din man låter otäckt lik min fästman! Nu sitter jag här och läser bloggar och han kollar på Mythbusters. MYTHBUSTERS – åååhh!!

  5. Heja Magistern! Jag känner igen mig och det är intressant att se att dottern, dvs Skolfröken har valt en sådan man: Hur är det egentligen? Väljer döttrarna sådana män som är lik deras fäder????

  6. Jag måste dock hålla med Magistern om citat 3..jag är ju inte ett så stort fan av SATC. Men jag såg filmen i alla fall. Men kollar bara om det går ett avsnitt och det inte finns något bättre på annan kanal.

  7. Ajajaj, vi har inte bara liknande förnamn,vi är banne mig gifta med samma typ.. Vad är det MED män och Discovery-kanalen egentligen? Hur kommer det sig att de fastnar så hårt i dokumentärer om saker inte borde vara av intresse, t.ex. vilket av de sedan 30 år avskaffade krigsplanen som var bäst? Varför är det bättre, mer status, mindre kritiserbart än att titta på Sex and the city? Jag fattar inte, faktiskt. För övrigt: skulle det vara mer feministiskt att titta på dokumentären om hur man gjorde tyget till flygplanet? =)

  8. Karin- Sssssccccchhhh!🙂

    Ja, det där med Discovery är bra skumt, undrar om det var det de fick se när de delade på tjejerna och killarna i femman. Tjejerna fick prata om mens och killarna blev initierade i Andra världskriget-dokumentärer…

    Tygdokumentären- hahahaha!

Kommentera

