Skolbebisen just nu

Nu var det länge sen jag skrev om Skolbebisen! Hon är nu sju och en halv månad lite drygt och har en hel del skills! Inte lika många som Kotten som verkar vara Nobelprismaterial, men hon är inte långt efter.

  • Hon har börjat intressera sig för att krypa. Hon slänger sig fram och försöker vrida runt benen för att ställa sig på alla fyra. Tyvärr fastnar det ena benet och så faller hon över på mage.
  • Hon kan vinka. Säger vi hej hej vinkar hon.
  • Hon kan klappa i händerna. Om vi sjunger eller om hon hör musik på tv så klappar hon i händerna. Så det låter till och med. Bäst går det när vi sjunger Om det börjar regna, kan man klappa händerna…
  • Hon kan säga mamma! Ok, det låter ofta som mammam, men ibland är det ett perfekt mamma. En morgon vaknade hon, tittade på mig och så la hon handen på min kind och sa mamma! Det var snajs vill jag lova!
  • Hon äter mat och ammar bara på kvällen och morgonen. Favoritmaten just nu är min hemlagade äppel- och päron-puré och pasta med grönsaker. Yoghurt är gott, likaså majskrokar, smörgås och messmör. Och så gröt såklart. Välling är skitäckligt, då blir det hysteriska utbrott. Vatten är gott att dricka men det funkar inte med pipmugg utan det måste vara sked.
  • Hon står utan problem om hon håller i något.

Och om bara en månad så börjar jag jobba. Oj vad jag längtar. Inte.

11 thoughts on “Skolbebisen just nu

  1. Men hallå, Kotten framstår ju som den korkade kusinen från landet nu. Han kan inte vinka och inte säga mamma! Det är helt klart skills vi vill införskaffa.

    Stackare som behöver jobba. Men å andra sidan lyllos dig som har ett jobb.

  2. Shit vad duktig hon är! =) Eric vill gärna stå men förstår inte själv att han inte har någon balans, så han trillar ju hela tiden=)
    *kram*

  3. Coolt med utveckling!! Jag är helt chockad över hur mkt stora fisen kan nu när lilla fisen har kommit för då inser man hur lite dom kan från början (som du ju säkert redan läst mig ordbajsa om men men).

    Hur går det med ”pappa” då?? Också ett viktigt ord att träna hörru!

  4. Vad roligt att få läsa inlägg om Skolbebisen då och då! Är det bara en månad kvar tills du börjar jobba? Tiden går fort…
    Jag har en ny blogg – igen! Tredje gången gillt😉 Men kliar det i bloggfingrarna, så gör det de!

  5. Jösses vad stor hon börjar bli!!!
    Vad många saker hon kan, hon får lära min lille prins sen.
    Han har iallafall lärt sig le och pratar ofta med sin mamma.
    Vore kul att ses snart =)
    Kram

  6. Pingback: Normalt? « En skolfrökens bekännelser

Kommentera

