Det blir nog ingen guldbjörn

Nu har vi precis spelat in en film till Skolbebisen från hennes första hem. Så att hon ska slippa undra! Jag agerade filmregissör och reporter och filmade medan jag ringde på och gick in. Sen ställde jag små frågor till Magistern och Skolbebisen (jag var värsta Janne Josefsson!) om vad vi såg. Magistern fattade såklart ingenting (ibland undrar man ju…), så här gick det till:

Janne Josefsson- Jaha, köket, har ni renoverat det själva eller?

Magistern- ehh, ni? Ja, vi har gjort det.

Janne Josefsson- Det här handfatet, vad utspelade sig där under tiden ni bodde här?

Magistern- MEN VARFÖR SÄGER DU NI HELA TIDEN!?

Skolfröken- Scchhhh! Jag är Janne Josefsson! Spela med nu då för fan! Berätta att hon badade första gången där!

Magistern- Jag fattar inte varför du ska vara Janne Josefsson! Det är ju vi som gör filmen? Varför skulle han bry sig om handfatet?

Skolbebisen- Men tröttna! Jag vill hoppa i hoppgungan, släpp ned mig!

9 thoughts on “Det blir nog ingen guldbjörn

  1. Hahaha- det bästa jag hört/läst på himla länge!! jag höll på att skratta ihjäl mig! Å jag såg er framför mig hela tiden! hihi.

    Stor kram,
    E

Kommentera

