Note to self

Jag har lite ångest för att flytta. Tänk att vi inte ska bo kvar här i den här lägenheten. Det är ju så mycket som hänt här! Det är ju Skolbebisens första hem ju. Som hon kommer att fråga om och vilja veta hur det såg ut och så…

Idag har jag därför försökt göra en mental lista på det jag inte kommer att sakna, så blir flytten lättare:

1. Störd granne som ser läskig ut och som lyssnar på radio mitt i natten skitstarkt

2. Konstig granne mitt emot som har någon suspekt verksamhet i lägenheten

3. Och som, när han inte bedriver suspekt verksamhet, steker kött utan att använda fläkten

4. Ingen mottagning så att man måste stå på tå vid fönstret och hålla upp mobilen mot himlen för att kunna sms:a. Ringa? HAHAHAHA! SKULLE INTE TRO DET VA!

5. Tvättstugetanterna

6. Trappan som jag måste buppa upp vagnen upp och ned för varje gång jag ska ut eller hem. Och som resulterat i förslitningsskada i armen.

4 thoughts on “Note to self

  1. Smart lista! Jag måste också göra en sådan, har lite separationsångest jag också från mitt älskade hem. Fast jag har tyvärr(när det gäller listan) inte lika suspekta grannar som du har.😉

  2. saknar stora fisens första lägenhet men inte knarkaren en vån upp som öppnade dörren med naken underkropp en gång när vi ringde på (megafest kl 4 en ons natt tror jag det var).

Kommentera

