Inget jag tänker döpa* mina barn till

Uppdaterad!

Magistern pratar i telefon med sin mamma. Han verkar prata om sin mormor för han namedroppar en hel hög av släktingarna som bor där mormorn bor. De heter jätteskumma grejer. I hans släkt finns nämligen:

1. Kaleb. Man utalar det Kaaleb. Inte Kejleb som i OC.

2. Ryde. Ryyyyde. Inte Rajd. Om nu nån trodde det, fniss.

3. Carl-Otto. Varför denna kombination??

4. Evy. Eeevy. Hon är gift med Ryde.

5. Runa-Britt. No comments…

* Ja pappa, man döps inte till ett namn, jag vet! Men jag kom inte på nåt bättre sätt att skriva!

9 thoughts on “Inget jag tänker döpa* mina barn till

  1. Snäckan- Haha, ja men det är ganska normalt, även om inte så många i hans ålder heter det.

    Anna- Jamen inte som de uttalar det!

    Fastern- HAHAHAHAHAHAHAHAHA! HUR KUNDE JAG GLÖMMA DET?????

  2. På tal om det här med namn: min pappa heter Lars-Gunnar (det var poppis med dubbelnamn på 50-talet) men de namnen är helt okej tycker jag; särskilt Lars och Gunnar för sig. Men mina kusiner som var lagda åt practical jokes-hållet döpte sin hamster till Lars-Greger. ”Stackars hamster”, sa jag. Men de tyckte att ”om din pappa kan heta Lars-Gunnar kan vår hamster heta Lars-Greger”. Hahaha🙂 Själv tycker jag Gunnar är lite bättre namn än Greger men det kanske är bara jag som tycker så! Jag kan tillägga att hamstern hade ungefär 20 till mellannamn🙂

Kommentera

