Online!

Det är väldigt vad man blir handikappad utan Internet. Man kan inte betala räkningar, inte kolla tidtabeller eller öppettider osv. Och här skulle det minsann vara så lätt att fixa det också.  Man skulle bara stoppa in sladden i väggen, gå till en automatisk beställningssida och sen få Internet bara en minut senare.

HA!

Anyway. Nu har vi flyttat in. Vi fick börja med att städa för den tidigare ägaren tyckte inte att följande ingick i en vanlig flyttstädning: tömma filtret i torktumlaren, städa ur skåpen på smulor och hundhår (!!!), frosta av och städa kyl och frys, städa toaletten (IEWWWWW!) och några saker till. BLÄ!

Vi har packat upp ganska mycket, dock inga böcker eftersom vi ska måla innan bokhyllorna åker upp. Och Skolbebisens rum är mest ett förråd än så länge, men där kan man stänga dörren och så är det som att allt redan är klart. VI har varit på IKEA och handlat hyllor, lampor, stol och hundra tusen saker till. Och städat ur och gråtit när vi stängde dörren till Skolbebisens första hem.

Och INGET hade gått utan mina föräldrar och systers darling! De hjälpte oss att flytta alla snoppkartonger i fredags. Och mamma sov kvar ända till igår för att hjälpa oss med Skolbebisen så att vi kunde fixa och packa upp. Och hon har packat upp säkert 30 kartonger. Och pappa lämnade bilen och åkte tåg hem så att vi kunde använda den för att köpa färg och sånt. Och jag vet, jag vet, jag vet att man inte ska börja meningar med och, men det struntar jag i för jag var bara tvungen att räkna upp precis allt de hjälpt oss med för utan dem skulle vi fortfarande flytta snoppkartonger ut i flyttbilen!

Bilder? Ja, sen. När det är klart.

Har ni dessutom hört om Victoria och Daniel? Heja! Det var bra länge sen man fick kolla på kungligt bröllop!

13 thoughts on “Online!

  1. Oj! Låter som ni varit supereffektiva! I såna lägen undrar man hur man ska klara sig utan sina föräldrar. Trist att den förre lägenhetsinnehavaren inte städat.Trodde att alla visste att man flyttstädar (inte bara sopar golven) ordentligt när man lämnar ett boende, bor man i hyresrätt kan man få betala om man slarvat med städningen tror jag. Ja ja nu vet ni i alla fall att det verkligen är rent :o)Lycka till med fortsatta pysslandet, gissar att ni kommer att få ett ursnyggt hem.

  2. Låter på det stora hela ändå som en lyckad flytt! Fy bubblan för att behöva städa bort annans skit. Det är illa nog med ens egen…

    Kul att ha dig online igen!

    Kram

  3. Du har bra föräldrar, det visste jag förut!
    Men en annan sak – det är intressant att se hur säkra Aftonbladet är i förhållande till om man kollar DN´s eller GP´s hemsida. Där är det rykten, säkra för visso. Men på Aftonbladet är det klart!
    Nyhetsvärderingar och sanningar är en spännande sak att fundera på, nu när du har internet igen menar jag.

  4. Skönt för er, vad duktiga ni och familjen har varit! Men usch vad vidrigt att det inte var ordentligt städat. Sådant vill man ju inte börja med.
    Ja visst är det kul med ”Vickan”?! Och jag tycker visst att man kan börja meningar med och, så det så. Gör det ofta. Och tycker dessutom att det blir snyggt rent skrivtekniskt (däremot är jag inte säker på om det finns något ord som heter skrivtekniskt.. Skyller det på graviditetsludd ;-))
    Må gott i vackra vintervädret!

  5. Äntligen tillbaka!

    Men hurv, var otäckt det är att flytta in när den tidigare hyresgästen inte har städat! Skönt för er att vara inflyttade iaf, och härligt för Skolbebisen med eget rum/förråd.
    Och det är helt ok att börja med och ibland faktiskt. Och det tycker jag att man får göra på sin blogg. Och det är samma sak med men.

  6. Är det Tele2 LAN ni hade problem med? jag jobbar på tele2’s kundtjänst och vår LAN-tjänst går till just så.. om det är något problem med det vill jag gärna veta det.

    Yes, jag är arbetsskadad 😛

Kommentera

