What the hell are you making?

Jag har hittat ett gammalt block från när jag läste pedagogiken på universitetet. Det finns en massa fina ambitiösa anteckningar där som jag ju aldrig läst sen jag skrev dem, till exempel en lång lista på vad jag får och inte får göra i klassrummet. Jag får till exempel skicka ut en elev (mycket användbart) men jag får inte försöka sprida politiska åsikter (helt ok, det har jag inget behov av) eller slå elever (!). Varför ILU kände att de behövde poängtera detta vet jag inte, inte vet jag heller varför jag tyckte att jag behövde skriva ned det. Jag är inte speciellt våldsam.

När man vänder blad i blocket står det däremot något helt annat. Det är något recept av något slag… Det står:

1 liter vatten

2 tsk ättiksprit

10 sockerbitar

Det står bara det och inget mer… Vad skulle jag göra? Någon lag eller nåt?

5 thoughts on “What the hell are you making?

  1. Det är lite lustigt att man tar studielån för att lära sig att inte slå sina elever… faktiskt… Känns som att det är lite common sense! haha🙂 Vi har fått lära oss att ”It might be tempting to hang out in the teacher lounge and indulge in gossip about fellow teachers. However, as a student teacher this would be a very risky choice.”

Kommentera

