Kanske bättre med plast?

Alltså nu ger jag upp. Jag har fan svarta fingrar! Alla mina blommor bara dör! När vi flyttade hade vi (jag, Magistern gör inte ett enda skit åt blommorna) två levande blommor. En murgröna och en grön som jag inte ens minns vad det var.  Den första har nu dött, det är väl ändå en bedrift att ta död på en murgröna?

Sen köpte vi nya blommor. Nu har tre dött. De tappar alla blad! Fast jag är duktig och vattnar dem en gång i veckan. Nyss skulle jag nypa bort ett visset blad från en succulent (alltså, de är ju i princip odödliga trodde jag) och då kom hela blomman med, helt rutten längst ned.

Vad gör jag för fel? Vilka blommor ska en blomidiot som jag egentligen ha?

11 thoughts on “Kanske bättre med plast?

  1. Du har nog vattnat för mycket. Vissa ska inte ha vatten varje vecka ens. Orkidéer ska ju vara ganska svåra men det är ju de inte riktigt för de ska t ex ha vatten väldigt sällan. Jag lägger en isbit på jorden en gång i veckan och ställer de i blöt en gång i månaden.

  2. Låter onekligen som du i din iver att få gröna fingrar dränkt de små liven. Jag vattnar nog mina blommor max en gång varannan vecka. Har du testat ”garderobsblomma”? De behöver man nästan aldrig vattna.

    Kram

  3. Plastblommor är bäst!!! Men Orkidéer kan till och med en blomidiot som jag sköta utan att de dör ihjäl sig. En slingrig sort som heter porslinsblomma klarar jag också, men där börjar gränsen gå. Suckulenten hade du nog vattnat ihjäl, ja. Men kör på orkidéer, även om de o-blommar fan så mycket längre än de blommar..

  4. Porslinsblomma eller paradisträd skulle jag satsat på. Lyckas du inte att få dom att överleva är det nog plastblommor som gäller🙂

  5. Jag är precis likadan. Köper alltid blommor som det står lättskötta på, och inom loppet av några månader är de alltid döda. För ca ett halvår sedan köpte Palten några fula kaktusar, och han är som Magistern, gör ingenting. Och nu har en av dem tagit livet av sig. Slängt sig över kanten på krukan och bara dött. Kaktusar?! Ska inte de genomleva en kärnkraftkrig? Eller är det kackerlackor?

Kommentera

