En massa frågor

Hittade hos Nina.

1. Hur gammal är du om fem år? Äldre. 34. Fy fan.
2. Vem var den sista du träffade? En elev som lämnade in en uppgift. När ska elever lära sig att en punktlista med fakta inte är en godkänd uppsats om Buddismen?  
3. Hur lång är du? 1.62
4. Vilken var den senaste film du såg? Män som hatar kvinnor.
5. Vem ringde du senast? Mamma? Igår kväll.
6. Ditt senaste sms och till vem? Till Magistern när jag var på väg hem igår.
7. Vad är helgens planer? Syster fyller år. Piffa balkong.  
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Det beror på vem det är till.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta. Sedan 1979.
10. När såg du senast din mamma? Påskafton.
11. Vilken ögonfärg har du? Brun-gröna.
12. När vaknade du idag? Skolbebisen började sjunga och sparka på spjälorna vid 06.30. Inte så farligt tidigt.
13. Har du någon gång hittat en katt? Nä.
14. Vilken är din favoritplats? Där Skolbebisen och Magistern är. Eller London.
15. Vilken plats föredrar du minst? Just nu är det faktiskt jobbet. Det är vidrigt att tvingas jobba när man bara vill vara hemma med sitt barn.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Vet ej. Tror att jag bytt jobb och kanske flyttat igen. I ett hus vill havet hoppas jag på. Och ja just det, jag jobbar bara 20 procent för jag vann 50 miljoner på lotto.
17. Vad skrämde dig som barn? Döden.
18. Vem fick dig att skratta senast? En elev. Han skulle göra en muntlig redovisning som gick ut på att instruera en grupp att göra något han var bra på. Han skulle lära dem att dansa. Det var roligt.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nä, har faktiskt tre stycken!
20. Har du stationär eller bärbar dator? Två bärbara hemma, en stationär på jobbet.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två, fast bara när jag läser.
23. Hur många landskap har du bott i? Två: Sörmland och Uppland.
24. Har du någon gång spytt på någon? Ehh, nä. Fast jag spydde på min kompis Annikas skor en gång (som hon faktiskt köpt i USA! utbrast hon när jag slutade spy).
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor.
26. Är du social? Jorå.
27. Vilken är din favoritglass? Vanilj med krossad choklad.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa huset vid havet.
29. Tycker du om kinamat? O  ja.
30. Tycker du om kaffe? Jag kan inte leva utan det.
31. Vad dricker du till frukost? Te på vardagarna, kaffe på helgen.
32. Sover du på någon särskild sida? Somnar på mage (nu går det igen, yey!) men sover nog sen på rygg eller sidan.
33. Kan du spela poker? Nope.
34. Tycker du om att mysa? Ja!
35. Är du en beroendemänniska? Kaffe i så fall.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.
37. Vill du ha barn? Såklart. Det är bäst!
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, tyska, spanska. Men jag vet inte om mina gamla tysk- och spansklärare skulle säga det. Och jag är sjukt bra på rövarspråket.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja.
40. Föredrar du havet eller en pool? Poolen. Det är så salt i havet. Det svider på min hud.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Roliga saker.
42. Äger du dyra smycken? Ett pärlhalsband som jag fick när jag tog studenten. Och så mina ringar.
43. Har du någon gång testat narkotika? Nä, bara cigaretter. (SHIT, NU KOMMER MAMMA OCH PAPPA FÅ REDA PÅ DET)
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Ett chips. Dåligt…
45. Vem är den roligaste människan du känner? Vet ej. Min pappa är rolig.
46. Välj ett ärr på din kropp? Vadå välj?
47. Vad har du för ringsignal? Det låter som en gammaldags telefon.
48. Har du kvar något klädesplagg från när du var liten? Ja, mamma och pappa sparade massor, så Skolbebisen har dem nu.
49. Flirtar du mycket? Det tror jag inte.
50. Vart togs din profilbild? Snodde på nätet.
51. Kan du byta olja på bilen? Ja, det tror jag. Om jag får använda körkortsboken 🙂
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej!
53. Vilken var den senaste bok du läste? Half of a Yellow Sun.
54. Läser du dagstidningen? På lunchen.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
56. Dansar du i bilen? Nä.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3 tror jag.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Närvaron.
59. När var du i kyrkan senast? På långfredagen.
60. Vilka personer utmanar du: Alla som vill!

4 thoughts on “En massa frågor

Kommentera

