Idag har jag tänkt

  • Faen va trist att gå och jobba när solen skiner.
  • Jag har inga fina kläder.
  • Jag är tjock.
  • Jag har gått 15 000 steg varenda dag i två veckor och ätit jättenyttigt men ändå inte gått ned ett enda gram.
  • Jag ser gravid ut fast ungen för sjutton gubbar snart varit ute ett år!
  • Jag har nog Diastasis Recti
  • Hur sjutton ska man kunna mäta hur många fingrar som får plats mellan magmusklerna?
  • Hur HITTAR man magmusklerna?
  • Jag kommer se ut som en blob i Italien i sommar.
  • En gravid blob.
  • Och den här svininfluensan- tänk om jag är smittad?
  • Usch vad det är synd om mig.
  • Jag borde inte tänka så negativt.
  • Jag ska ju faktiskt på fortbildning i övermorgon om att lära elever att tänka positivt och bryta negativa tankemönster.
  • Fan va jobbigt.
  • Jag som har en massa nationella att rätta.
  • Och min blogg är världsatrist.
  • Och inga pengar har jag heller.
  • Suck…

13 thoughts on “Idag har jag tänkt

  1. Nädå, du är inte alls tjock, och du kommer inte alls se ut som en gravid blob i Italien. Du är ju världens bästa Skolfröken, eller hur? Näst efter mig dårå😉 Och din blogg är inte alls trist, och tänk vilken mysig liten unge du har, och magrutor, vem fan har det? Ta dig en stor glass idag och njuuuut av att vara du. Stor kram

  2. Det där funderade jag också på… hur man ska mäta hur långt det är melan mukslerna. Jag provade men kände ju inga muskler alls… undra om det finns nån fin förkortning för det också😉 Men jag bestämde att jag har det där felet för då slipper jag göra situps!

  3. Diastasis Recti hade jag aldrig hört talas om.. men det är väldigt intressant.. (jag har nämligen tyckt att det är en fåra mellan ”musklerna” på magen sen H föddes)
    .. vad säger du.. hur många fingrar ska man ha emellan för att man ska ha nåt fel? *nyfiken*

  4. Jag har haft en ”vadfanblevjaglärareförnärallaeleverärsågnälligajagvillgåhemochgömmamigiställetdag” ska bryta ihop och komma igen ikväll tänkte jag!

    Lycka till med magmusklerna. Jag letar fotfarande och Lillebror är snart 2,5.😉

Kommentera

