Klåfingrig

Skolbebisen är busig. Hon går på allt. I köket drar hon ut alla lådor, helst skafferilådorna och häller ut linfrö eller havregryn på golvet.

Idag hittade hon på en ny grej. Hon var med mig inne i badrummet. Jag vände mig om för att sortera in blöjor och tvättlappar i ett skåp och tänkte inte så mycket på att hon prasslade lite. När jag vände mig om hade hon slitit ned en korg med trosskydd, tagit av skyddspappret och sen satt fast trosskydd på badkaret, på golvet, på sig själv (mage och hår) och andra utvalda ställen.  Har man inte konstant uppsikt över henne får man skylla sig själv.

Och ja, jag vet att det finns skåpspärrar. Jag har köpt såna men någon, inga namn nämnda (MAGISTERN!) har lagt undan dessa på något smart ställe.

Oj då, nu måste jag visst plocka upp lite dvd-skivor som hon tagit ur deras fodral. Vad roligt när det är när det är Vänner-dvd som ju inte är märkta!

9 thoughts on “Klåfingrig

  1. Eric är likadan! Vi har inte heller satt spärrar på våra skåp och lådor…igår härjade han i dvd-skåpet…Alva var vansinnig på lillebror!
    Tänk att våra småttingar redan är 1 år!

  2. Oj oj oj jösses!
    Full rulle kan jag tro =)
    Vår lilla kille börjar vilja ta sig frmåt så snart är det nog slut på lugnet här hemma oxå!
    Kram

  3. Haha, det låter precis som Edwin! Igår hällde han ut en hel ask med tops i badrummet… Men det hör ju till att de ska upptäcka och utforska!🙂 Kram

  4. Joho, vänner-skivorna är visst märkta.
    Med ett typ 7 siffrigt nummer som överenstämmer med fodralet!!
    DE står i mitten på skivan och på ryggen på fodralet!
    Ses

  5. Känns igen! Om spärrarna är från ikea så låt dom ligga där dom ligger för det är det mest usla ikea säljer över huvud.

    Maggen har dessutom mina sympatier som inte fått tummen loss, det är en riktigt svår konst att få till dom där bedrövliga prylarna rätt.

  6. Jag håller med om att Ikeas spärrar får en att gråta. Först gråter man när man ska skruva dit dem och sedan varje gång man ska öppna de nedra lådorna! (Inte för att jag har provat andra märken för att jämföra.)

Kommentera

