Sol!

Det är sol! Vi är ute hela tiden, Skolbebisen gungar och tränar på att gå och jag försöker bli brun. Det är svårt. Magistern tvångssmörjer mig nämligen med solskyddsfaktor 50 hela tiden. Han är helt sjukt rädd för sol. Själv behandlar han sig som en smörgås, han brer på solskydd i tjocka lager. Gärna fler gånger per dag. Så hög faktor som möjligt, den är så fet att det är som att smörja in sig med zinkpasta. Sen tar han på sig heltäckande kläder och keps. Sen sitter han i skuggan. Med ett uppfällt paraply.

Nä, vad jag ljuger. Så gör han ju inte alls, hur skulle det se ut? Alltså paraplyet. Allt det andra är helt sant. Cross my heart!

Ikväll ska han ut och svira med sina kompisar så jag och Skolbebisen blir ensamma. Vi ska tvätta och städa. Hippt och kul. Jag kanske ska passa på att titta på SATC eller Huset Eliott eller nåt.

Ettårsdagen gick finemang by the way. Hon blev uppvaktad kolossalt mycket. Fick många fina paket. Favoriten just nu är ett piano som hon dock inte spelar på utan kliver upp på. Det måste vi råda bot på, Blinka lilla ska hon väl ändå kunna fixa inom kort🙂

3 thoughts on “Sol!

  1. Så du kollar på Huset Eliott! Jag gillade det så mycket när det gick. Min farmor och jag hade en tradition att alltid ses varje vecka. Vi tittade på programmet och drack te, jag med mjölk och hon med citron. Nu är hon dock halvsenil så det är både ett roligt och ett ledsamt minne på något sätt.

  2. Ja, jag älskade den serien. Nu har den ju kommit på dvd, så jag håller på att samla på mig hela serien.

    Ledsamt med din farmor, men det låter som ett mysigt minne! Och väldigt brittiskt🙂

Kommentera

