Morgonstund har guld i mund

Jajamensan, klockan är nu 8.03 och här har vi varit vakna i en timme.* Det är ljuset som väcker Skolbebisen. Trots persienner och gardiner står hon där varje morgon klockan 07.00 och ropar Hej! jätteglatt tills vi vaknar. I morse var det till och med Hej Hej! och Pappaaaaaa, pappaaaaaaa!

Ordet pappa används flitigast av alla. Hon kan fler ord än så, men hon har helt enkelt valt att spara på resurserna och endast använda ett ord. Vi tror att det kan betyda ett flertal saker:

1. Pappa

2. Mamma

3. Titta

4. Hmmm, den här saken var ju lite intressant

5. Nu sticker jag ut i hallen och drar lite i väskor och skor och sånt, ok?

6. Faen va trista ni är, varför får jag inte hålla på med era skor?

7. Om jag ropar detta tillräckligt länge så får jag uppmärksamhet. Tror ni inte jag fattar det, suckers?

*Här skrev jag jäkla sol men jag strök det, helt säker på att om jag inte gjorde det så skulle det bli regn resten av sommaren. Så om det nu blir det så är det inte mitt fel, för jag raderade det!

6 thoughts on “Morgonstund har guld i mund

  1. Visst skulle det vara skönt med en sovmorgon ibland men jag kan tycka det är rätt skönt att komma upp ”i tid” istället för att sova bort dagen.

    Skönt att läsa att hon redan lärt sig att rationalisera lilltösen 😉

    Kram

  2. Hihi, sötnos! Edwin är vaken innan 6 nästintill varje dag så jag skulle bli glad för att få sova till 7! 🙂 Men nu har jag ju möjlighet till sovmorgon eftersom lilleman är på ”kollo” hos farmor och farfar.
    Hoppas ni har en härlig sommar!

  3. Min tös kör samma taktik men hon använder ”Äta” istället. ALLT är ”äta”! När hon lärde sig att säga ”lampa” för 2-3 månader sedan var precis allt ”lampa” istället. Det är ju tur att hon verkar gilla variation iaf :-)…. jag hoppas dock att hon har vant sig av med det där tills de runda orden börjar komma in i ordförrådet…. 🙂

  4. Visst känns det märkligt när klockan är arla morgonstund och man har hunnit med tusen saker, men ganska skönt också. Det låter ju trevligt att bli väckt av sådana glada hej-rop. Kotten väcker mig med ”dette” och tutte-skruv. Han använder ”titta dä” på samma sätt som Skolbebisen använder paapaa. Varför slösa med orden? Om det fungerar för smurfarna så…

Kommentera

