När är det höstlov?

Jag har börjat jobba igen, därav bloggtystnaden. Det är väl inte jättekul att börja jobba när det är världens sommarväder ute. Jag sitter och svettas och trycker upp ansiktet mot fläkten som jag hittade i ett skåp på jobbet.

På måndag kör vi igång på riktigt, och då börjar jag även min nya tjänst på allvar, det är läskigt🙂 Men först är det helg. Vi har planerat att ligga på en filt i skuggan och läsa. Vi har även berättat detta för Skolbebisen men det är oklart om hon förstod.

11 thoughts on “När är det höstlov?

  1. Åååh, jobba – jag börjar på torsdag. Försöker förtränga det så långt det är möjligt.😉 Hoppas ni får en härlig läshelg! Spännande förresten med din nya tjänst, lycka till!

  2. Jag börjar också på torsdag som Johanna. Känns ganska läskigt med tanke på att det är nytt jobb med allt var det innebär. Men du hade en ny tjänst också? Är det på samma skola?

    Helgplanerna lät trevliga, hoppas bara Skolbebisen håller med…

  3. Börjar på måndag, ska bli kul men också lite tråkigt att mammaledigheten är över. När börjar inskolningen för Skolbebisen? Vi börjar på onsdag. Hur mycket ska hon gå?
    Kram kram!

  4. Har en vecka kvar men för första gången på länge ingen jobbångest. Ska bli rätt kul faktiskt, men visst kommer man fundera många gånger på när höstlovet kommer. Ska pimma som bara den så att jag får ledigt och slipper göra det på lovet!

    • Skönt att inte ha ågren! Och PIM- ohmigod! Jag gjorde det där så fort jag bara kunde för att slippa ha det över mig. Nu var det ju inte så svårt, men ändå. Varför liksom? Jag vet ju hur man gör, hade ju datakunskap i skolan. Det borde vara behovsprövat… Hur många steg måste du göra?

  5. Pingback: HAHAHAHA « En skolfrökens bekännelser

Kommentera

