Jag klagar lite

Det här måste vara de jobbigaste två veckorna i hela mitt liv. Jag har jobbat 55 timmar per vecka, gått upp halv sex på morgonen, varit på jobbet först av alla, och även sist av alla. Jobbat non stop väl där, ätit lunch vid mitt skrivbord och faktiskt blivit rätt sur när kollegor går hem klockan tre efter att ha Facebookat en halvtimme.

Skolbebisen har börjat på förskolan och det har gått ok. Nu är det dags för henne att vara  själv där, vi hoppas att det går bra. Det gör det säkert. Jag har konstant dåligt samvete. Jag har gått innan hon vaknar och kommer hem vid sju på kvällen. Och då är hon bara vaken två timmar till. Jag hinner inte alls vara nån rolig och mysig mamma utan bara ett vrak.

Och att blogga ska vi inte tala om. Jag har inte varit inne på bloggen, än mindre läst någon annan på över en vecka. Hoppas ni fortfarande bloggar, mår bra och att ingen har hunnit få barn än. Miss u!

13 thoughts on “Jag klagar lite

  1. Hej vännen!
    Jösses vad du jobbar och sliter hårt!
    Kul att det gått så bra för skolbebisen i förskolan, du ska se att det kommer gå bra i fortsättningen oxå!
    Jobba inte ihjäl dig….jag skulle sakna dig då!
    Kram

  2. Hjälp det låter inte kul. Har bara jobbat en vecka, men visst är uppstarten snurrig. Bytte arbetsrum i onsdags och allt är kaos, men så får det tyvärr vara ett tag.

    Glöm inte att andas. Du hinner!

  3. Skrev en lång kommentar som försvann. Så för att sammanfatta:
    *Men vännen!
    *Varför så mycket?
    *Skolbebisen har det toppen!
    *Kvällarna är trista här med, ingen rolig mamma alls.
    *Hoppas det vänder snart!
    *Kram

  4. Usch, det låter inte alls roligt! Jag har ju precis börjat min första lärartjänst och är redan trött. Men samtidigt är det skönt att äntligen börja jobba efter alla studier! Min lilleman håller precis på att skolas in nu så det kommer nog vara jobbigt för mig att lämna nästa vecka.

    Ta nu hand om dig! Kram

  5. Hua, det låter onekligen mer än intensivt. Men dåligt samvete drababr ju ingen mer än dig själv så sluta med det (haha, jag VET att det inte går). Hur som helst är du och kommer alltid att vara skolbebisens finaste och ”bästaste” mamma.

    Trivs du med nya tjänsten?

    Kram

  6. Förstår att det känns jobbigt men förhoppningsvis kommer du inte ha så stressigt varje vecka! Och skolbebisen kommer att ha så kul på förskolan! Kanske inte alltid men för det mesta!

Kommentera

