Söndagsångest

Fasen vad det här lovet gick fort då! Det var ju nyss det var onsdag kväll och jag satt och tänkte att nu är jag ledig i fyra dagar, det är ju ocener av tid! Ha!

Jag har så pass allvarlig jobbångest att jag nu sitter och funderar på om jag inte har lite migrän eller nåt och kanske gör bäst i att stanna hemma i morgon med Magistern och Skolbebisen. Det faktum att de hänger hemma varenda måndag gör ju dessutom min söndagsblues än värre. Det är värdelöst att gå upp och gå till jobbet när man vet att de ska ha kul här hemma hela dagen😦 Kommer man någonsin att tycka att det är kul att jobba igen?

Hur många dagar var det kvar till jullovet nu igen?

8 thoughts on “Söndagsångest

  1. Jag bävar för att behöva börja jobba snart och gå till jobbet varje dag när bebisen och pappan är kvar hemma. En familj ska väl vara ihop, eller?

  2. Nja, jag hittade då aldrig tillbaka till nån jobbglädje mellan Simon och Lucas. Men man kanske ska tillåta sig själv att ha det så. Låta familjen vara det viktigaste och det man längtar mest till. Jobbet kommer ju finnas kvar i många år och någongång framöver så blir det nog roligt igen….

    Hoppas jobbveckan går fort för dig!

    Kram

  3. Skönt att höra att andra känner likadant. Jag beklagade mig lite på FB och fick en förfrågan om jag behövde byta jobb. Av en utan barn, förstås… Klart man vill vara hemma med familjen!

    • Trist med såna kommentarer, och det är nog så att man kanske inte förstår riktigt hur prioriteringarna förändras. Jag menar inte att våra är bättre, men bara annorlunda på något vis…

  4. Jag har inga barn iofs men jag vet också många som längtat tillbaka till jobbet efter föräldraledigheten och som trivs med jobbet. Sedan har de såklart lite ångest på söndagen också och längtar såklart efter partner och barn i slutet av dagen. Men de kanske ändå verkligen gillar sitt jobb. Så det behöver väl inte vara så att det är fel? Det kan ju faktiskt vara rätt kommentar, dvs att man kanske behöver byta jobb? Som sagt, har inga barn ännu men baserar detta på nära vänner och andra.

    • Ja visst kan det vara så. Men i Pitepaltens fall har hon nyss fått ett nytt jobb så där tror jag inte det är jobbet som är felet i sig.

      Men det är klart att det är olika.

Kommentera

